زیزیگلو

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

ای خدایی که خالق خرسی
بنده را آفریده ای مرسی!

پیام های کوتاه
  • ۲۳ مهر ۹۳ , ۱۹:۲۱
    :)
بایگانی

گلاب پاش ها

جمعه, ۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۰۱:۲۲ ق.ظ

بچه بودیم. آن موقع ها محرم ها هوا گرم بود، مثل الان که باز دارد میخورد به تابستان. گرممان که میشد گلاب پاش ها به دادمان میرسیدند و خنک میشدیم. میرفتم می ایستادم روبه رویشان و میگفتم"عمو عمو من!" از همان موقع بود که عاشق گلاب پاش ها شدم...گلاب پاش های هیئت!
امسال خیلی ها را دیدم که موقع گلاب پاشیدن کنار میرفتند یا بدشان می آمد ولی من هنوز هم مشتاق بودم و خانه ی مامان بزرگ آن گلاب پاش آبی را که دیدم از خود بیخود شده و خودم را درش غرق کردم!و دیگران را... یعنی مامان و زن عموها و مامان بزرگ و عمه ها نشسته بودند رفتم نشانه گرفتم، همه شان را به رگبار با گلاب بستم، نیتم خنک کردن عزاداران و سوگواران و قربه الله بود میدانید که :|
آمدیم خانه... هر وقت از کنار چادرم میگذشتم بوی مزار می آمد... فضای خانه مان روحانی شده! انگار توی هیئتیم!

  • . زیزیگلو

ashura

imam hussain

نظرات  (۱۷)

من همش استرس دارم نخوره بهم بو بگیرم برم بیرون گناه بار بشم :)
خیلی مثبت طور شد الان؟
پاسخ:
بار معنوی کامنتت بالا بود!
ولی فکر نکنما...من در مورد عطر یه همچین عقیده ای دارم
خیلی باحال است
البته اگ گلاب گلاب باشه ها وگرنه بوی بد گلاب مونده داغون میکنه اعصاب رو
من اهل کاشانم و گلاب خوب رو دوست دارم.غیر از بوش,خورنشم آرام بخش است
تشریف اوردید در خدمتتون هستیم از گلاب ناب قمصر کاشان
پاسخ:
گلاب بودااا... ولی قه چندتایی گلاباشون به بوی دیگه میداد... فکر کنم عطر قاطیش کرده بودن!
اتفاقا دو سه سال پیش از قمصر گلاب گرفتیم
  • اسپریچو ツ
  • گلاب بوش بمونه شبیه برنج شمال میشه
    من دوست ندارم
    :دی
    پاسخ:
    ولی من بیشتر جای اینکه خودمو توی شالیزار تصور کنم حس میکنم توی قبرستونم :|
    (-: قبلا خیلی دوست داشتم گلاب پاشو همیشه هم خودم مسولش میشدم ولی الان علاقه ای ندارم ازهمون ادمام که فرارمیکنم ازشون
    پاسخ:
    من منظورم اوناس که عین کوله میندازن روی دوششون ها! 
    ولی خب اونموقع ها که روضه ی مامان بزرگ میرفتم و خوابگاهی نبودم مسئول گلاب دادن توی این ظرفای گلاب توی روضه بودم... یه جور مسئولیت خاصه! خاصی!
  • مــیـمـ‌‌‌‌ ‌‌‌‌
  • :)
    نیتت خیر بوده خیلی
    پاسخ:
    مدیونی فکر کنی نبوده!
  • زینـب خــآنم
  • اتفاقا روز عاشورا کنار خیابون روی جدول یکیشون ُ دیدم ک ی آقای مسنی بود ، خسته نشسته بود دو دقیقه استراحت کنه

    پاسخ:
    سنگینن خب... حوله میبندن روی دوششون دردشون نگیره
    من یه نفرو دیدم یکی از همینا روی دوشش بود و چون سنگین بود دوستشم زیرشو گرفته بود که روی دوشش سنگینی نکنه. هی میگفتم دم دوستت گرم...به این میگن دوست!
  • خانم والیوم
  • سلام زی زی چوطوری؟ خوبی؟ چقده ندیدمت^.^
    شکار جدید چی زدی؟
    پاسخ:
    سلام کوچولو...نیستی کجایی؟!
    عقرب با اجازه ت! :دی تو خوابگاه!
  • خانم والیوم
  • افرین منم عشقم گلاب پاشی و ایناس:دی
    پاسخ:
    نیمه ی گم شدمی !
    سلام
    یعنی عالیه فقط من سرم رو میندازم پایین! نه اینکه سربه زیرم نه! :) میریزه روی شیشه عینکم و لکه هاش می مونه :دی
    پاسخ:
    بزار تبرک شه عینکت... :دی منم گوشیمو متبرک میکنم نقطه نقطه سفید میشه !
  • بانوچـ ـه
  • گلاب خیلی خوبه :دی
    الان شفا هم میدی؟ :دی
    پاسخ:
    بخوام شفا بدم باید پیامبر شم
    پیامبرا هم که همشون چوپون بودن...
    فک کنم یه مدت باید ببرم گله رو چرا...شاید فرجی شد!
    منم دوسشون دارم منو یاده بچگیام میندازن و هیچ وقتم ازشون فرار نکردم:)
    پاسخ:
    پیر شین به پای هم =))
    عه وا:/
    حالا اومدم بعده عمری کامنت بدما
    اصن قهرم:/
    پاسخ:
    کیس به این خوبی! حالا ناز نکن...عی بابااا :دی
    هیچکی مثل این بچه هیئتیا نمیشه...
    اصنشم من قصده ازدواج ندارم
    درس دارم فعلا:)))))))))))))
    پاسخ:
    درس که بهانه س! بگو روم نمیشه بله رو بگم :))
  • خانوم لبخند :)
  • کامنت اول! :|
    همیشه دوست داشتم گلاب پاشی رو :)
    پاسخ:
    تو مراسما این گلاب پاشا خیلی خاصن!
  • محمد حسین
  • این گلاب پاش ها مثل ترموسات می مونن موقعی که آدم داغ کرده داره از حرارت می سوزه 
    با گلاب پاشی آدمو خنک می کنن :)))) 
    پاسخ:
    وقتی تو گرما روی پوست آدم میپاشن آدم میگه جییییز!  اونموقعه س که حال میای!
    من از بوی گلاب تازه خیلی بدم نمیاد، اما وقتی میمونه رو پارچه واقعا میشه فاااجعه :/
    یبار تو حرم امام رضا روم پاشیدن اولش خیلی حس خوبی بود انگار آدم نظرکرده س :)) ولی خب تا یه ماه چادرمو هرچقدر میشستم بازم بوعه توش بود :(((

    بعد حالا فککن دکترم یه ترکیبی بهم داده گلابم توشه :)) آدم هربار میخواد بخوره حس معنوی بهش دست میده :)))
    پاسخ:
    آخی... حس میکنی داری مسجد میخوری! از لحاظ بار معنوی میگم!
    البته بعضی گلاب پاشها خیلی ناشی گری در میارن.مثلا پیس پیس میزنن تو چشمت یا تو دهنت:|   خب خواهر من الان چشام (بعضا عینکم)گلابی بشه  چه تاثیری داره؟!!
    پاسخ:
    اینجا تو محرم برادرا گلاب میپاشن :|
    تو روضه خانوما تو دست میریزن بعد طرف میزنه به صورتش :|

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی