زیزیگلو

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

ای خدایی که خالق خرسی
بنده را آفریده ای مرسی!

پیام های کوتاه
  • ۲۳ مهر ۹۳ , ۱۹:۲۱
    :)
بایگانی

مامان توی هال خوابش برده بود... چادرو برداشتم و آروم رفتم کنارش و شروع کردم به نماز خوندن(توی اتاق گرم بود و اگر دختر باشین میفهمین نماز خوندن توی گرما در حالی که چادر سرته یعنی چی!). دبیر دینیمون میگفت میتونید قنوتتونو فارسی بگین و به فارسی هر چی که دعا دارین توی قنوت بگین و به فارسی خواسته هاتونو از خدا بخواین. توی قنوت شروع کردم به فارسی دعا کردن و تو حال خودم با خدا حرف زدن... قنوتم که تموم شد مامان یه تکون خورد...و اونجا بود که دعا کردم کاش مامان صدامو نشنیده باشه...

نظرات  (۱۳)

  • مــــــــ. یــ.مــ
  • ://
    چقدر من سوتی اینجوری دادم البته تو مورد مشابه تو من چک میکنم ببینم طرف واااااقعا خوابه :پی
    پاسخ:
    خواب بود...تکون که خورد ... برگشتم و یه مرور کردم دعاهامو!
  • محمد حسین
  • خخخخخخخخ
    پاسخ:
    یکی برای ایشون فردا شب دعا کنه خدا یه پولی بهشون بده
    :))))
    یعنی اینقد بلند دعا میکردی :))
    پاسخ:
    زمزمه هم میکردم میشنید...کنارش بودم خب!
    شاید بهتر باشه که به اعترافی بکنم و اونم اینه که من از تنهایی نماز خوندن میترسم! و حتما باید یه جایی باشم که یه نفر باشه...
    و حتی از نماز خوندن توی تاریکی هم وحشت دارم... مخصوصا وقتی که چادرو میندازی روی سرت!
    معلوم نیست پشت سرت چه خبره!
    o_O
    بابا سر نماز که دیگ نباید بترسی ... داری با خدا صحبت میکنی ...خدا خودش هواتو داره و محافظت :)
    پاسخ:
    اومدیمو یهو یکی از پشت سر یه چاقو کرد توی شکمت!
  • محمد حسین
  • این دفعه عربی دعا کن :)))
    پاسخ:
    عربی دعا کنم که چرت و پرت میگم ... خدا فکر میکنه دارم ادا در میارم :/
    :|
    من حرفی ندارم ..
    پاسخ:
    :/ بهتره بیشتر نگم وحشت میکنی :/
    خخخ مگه چه دعایی کردی!!!
    یه اخوندی تو تی وی میگف دعای قنوت به شرطی میتونه فارسی باشه که دنیایی نباشه..دعای اخرتی بکنی.
    دیگه نمیدونم چقد حرفش معتبره!

    پاسخ:
    دعای آخرتی یعنی چی؟! من همه ی دعاهای آخرتیمو به عربی بلدم!
    فارسیاش همش دنیاییه!
    :)
    پاسخ:
    به فاطمه خانوم...
  • زینـب خــآنم
  • اون دبیر دینی رو ولش کن ! هرچیزی بخوای نـمیتونی توی قنوت بگی ، اونم فارسی !!! باطل میکنه نماز ُ
    حالا بازم ی تماس بگیر با دفتر مرجع تقلیدت ، من خودم قبلا پرسیده بودم ، اشتباهه این کار
    فک میکنم توی نماز مستحبی اشکالی نداره ، تازه اونم فارسی گفتنش ُ نـمیدونم !
    ببخشید البته ، خواستم بگم بهت  : )
    پاسخ:
    مرسی که گفتی...
    ظاهرا باید برم تحقیقات!
    آخه من از چند نفر هم شنیدم که میشه...ولی حالا که شما گفتی فک کنم لازم باشه که برم بپرسم...
    ممنون :)
    بلند بلند دعا کرده بودی؟!!!!!! :)))
    تو دلت دعا کن خب!!
    پاسخ:
    آدم دعاشو باید به زبون بیاره!  حالا درسته تو یه اشاره کنی یا تو دلت بگی خدا میگیره چی میخوای...ولی دلش میخواد دعاتو به زبون بیاری و ازش بخوای!
    من کامنت داده بودما o_O
    اصولا خانما نباید با صدای بلند نماز بخونن :|
    پاسخ:
    چیزی ندیدم  :| بیان گشنه بوده خوردش!
    نه بلند که نه... ولی من ترجمه ی قرآن که میخوندم نوشته بود (دقیشو نمیدونم ولی مفهومش این بود که:)نه بلند و نه خیلی آهسته... جوری که خودم بشنوم... خیلی نزدیک به مامانم بودم!
    سلام
    فارسی دعا کردن در قنوت نماز واجب اشکال داره. سوال کنید از دفتر مرجعتون.
    فقط در نمازهای مستحبی هست که الزامات نمازهای واجب خیلی وجود نداره و حتی گفته شده بزرگان در قنوت نمازهای مستحبی مثل نماز شب اشعار حافظ رو می خوندن که اینم باید ببینی اون اشعار عربی منظور بوده یا فارسی اما در کل در نماز واجب نمیشه فارسی دعا کرد.
    پاسخ:
    سلام
    پس چرا دبیرمون اینجوری گفت؟ :/
    آره حتما میپرسم.ممنون
    ملاک حرف دبیر دینی نیست چون غالباً مشاهده شده یه حرفایی میزنن که بعدها خلافش ثابت میشه. 
    دقیقا معلم دینی اول دبیرستان ما هم یه بار همین موضوع گفت من از روحانی مسجدمون پرسیدم گفت اشکال داره.
    ممنون که وبلاگ نویس هارو دعا کردید توی اون پست بالایی که نوشتید.

    پاسخ:
    قربان شما :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی