زیزیگلو

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

ای خدایی که خالق خرسی
بنده را آفریده ای مرسی!

پیام های کوتاه
  • ۲۳ مهر ۹۳ , ۱۹:۲۱
    :)
بایگانی

سلامتی سربازای بی ملاقاتی

شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۲۲ ق.ظ

10 نفر از بچه های خوابگاهی هستیم که همه بهمون میگن اخراجیا و مث همونا باهامو رفتار میکنن! و ما هم هی میخوایم مث اونا رفتار نکنیم ولی مث اینکه داریم مث اونا رفتار میکنیم... :/
 
یکی از دخترایی که معتکف بود گوشیشو گذاشته بود زیر میکروفون و از بلند گو "شهید گمنام سلام" داشت پخش میشد...یهو تموم شد و یهو "خودتو توی آینه نگا کن ..درست همونی که میخوامی..."!!! پخش شد و ما هم یهو جیغمون رفت هوا! بعد همه باز فک کردن ماییم و بر میگشتن به ما نگاه میکردن...

امام جمعه استادمونه...رفتیم نماز جمعه...هی خطبه خوند...هییییی خطبه خوند... بچه ها خوابشون گرفت و فشارشون افتاد و اینا!
برگشتیم مسجدی که توش اعتکاف کرده بودیم(!) اعلام کردن عصر ایشون میخوان بیان صحبت کنن... فریادمان رفت هوا! بعد سخنرانیشو کنسل کردن یکی دیگه رو جاش اوردن!

خانم کارشناس رشتمون اومد ملاقات!
همون وقتی که داشتیم میگفتیم: سلامتی سربازای بی ملاقاتی! واقعا دمشرم...واقعا ها...
سه شبه جمله ی "سلامتی سربازای بی ملاقاتی" رو داریم وقت افطار که مردم خونواده هاشون میان ملاقاتشون و واسشون خوراکی میارن رو تکرار میکنیم!
 دلم کشیده بود پیتزای مرغ و قارچ...سحر دلم همش آش رشته کشیده بود... بعدش پفیلا... تازه یکی از بچه ها میگه دلم کله پاچه کشیده! :/ اینو دیگه کجای دلم بزارم؟!

دیشب گفتن کارتاتونو بیارین بستنی بگیرین...امشب گفتن کسایی که دیشب بستنی نگرفتن امشب بیان سهم بستنیشونو بگیرن...ما هم گفتیم ما بازم بستنی میخوایم... بازم بهمون بستنی دادن! ها ها ها

+الان یه نفر مدافع حرم واسمون اوردن حرف زد...جانباز شده بود...دست چپش... خیلی جوون بود... هی...

+الان رفتیم من و دوستم باهاش حرف زدیم...به خونوادش نگفته بود تا یک ساعت قبل از اعزام... پرسیدیم بچه دارین؟ گفت یه تو راهی!

  • . زیزیگلو

نظرات  (۲۴)

  • سرباز جامانده
  • :-D موفق باشید .خوشم میاد اونجام به فکر خواننده هایی.روحم شاد شد. ما دوسال پیش رفته بودیم اعتکاف(با4 نفراز همکلاسیام) .دوتاشون موهاشونو پسرونه زده بودن پیرهن4 خونه مردونه هم میپوشیدن.آقا تواین سه روز همینکه سالمندان گرامی از مسجد بیرونشون نکردن خیلیه.:-/ به منم میگفتن زیاد میخوابیO_oکه من تکذیب میکنم.ولی خوش گذشت
    پاسخ:
    یکی از ماها هم موهاشو پسرکنه زده...کوتاهه کوتاه... دیشب یکی فکر کرد یه پیر تو جمعمونه!
    چه فضای متفاوتی از اعتکاف رو توصیف کردید :))
    پاسخ:
    :) متفاوت بودن را با ما تجربه کنید
  • عزیزالله شهباز نسب
  • شما درس چی میخونین؟
    پاسخ:
    تغذیه میخونم
    دمتون گرم
    حال باحالی دارین قدرشو بدونین!

    پاسخ:
    آره...!
    داشتن میگفتن چه خوبه دانشجوها تو جمعمونن...!
    اگه بگیم التماس دعا ایرادی نداره؟ :(
    پاسخ:
    نه چه ایرادی؟!
    حتما :)
    آخرش نفهمیدیم معتکف شدی یا رفتی آتیش بسوزونی عزیزم :)

    خیلی خیلی التماس دعا
    پاسخ:
    اینا مسائل پیرامونشه! اصلیاش نیست :))
    محتاجیم به دعا...چشم :)
  • زینـب خــآنم
  • زیزیگولو جان این مدت ُ قدر بدون ، نــمی خواد هی بیای اینجا پست بذاری ُ آنلاین بـآشی
    این مدت نت ُ همه چی ُ بذار کنار ، روحت ُ صیقل بدهـ ؛ فقط با خود ُ خودش خلــوت کن ، بیخیال دنیــآ ُ آدمـآش ; )
    پاسخ:
    قدر میدونم!
    تو آنتراک میام وب! و خاطراتمو کمی تا قسمتی مینویسم که یادم نره
    :)
    باز هم خوبه :)
    تو اعتکاف لب تاپ و اینترنت هم یافت میشه؟! 
    پاسخ:
    نه من با گوشی میام نت!
    یاد این بیت افتادم با خوندن این متن: 

    حضور خلوت انس و دوستان همه جمعند 
    و ان یکاد بخوانید و در فراز کنید...

    یادش بخیر منم قبلا از این گعده های دوستانه زیاد داشتم
    هعی لوله گاز...

    پاسخ:
    و ان یکاد بخوانید و در فراز کنید!
    +خدا رحمتشون کنه...!
    چند تا از همین بچه های ما ترم آخری ان...
    خخخخ بی ملاقاتی=))))
     مدافع های حرم خیلی گناه دارن-_- خیلیا سرزنششون میکنن مردم خیلی بی ایمان و سطحی شدن-_-
    پاسخ:
    گفت این چه تصور غلط و بی پایه و اساسیه که میگن میرن واسه پول مدافع حرم میشن؟ و کلی توضیح داد...
    من بهت افتخار میکنم که در اون فای روحانی هم به فکر اینجایی!:دی
    پاسخ:
    :) من متعلق به شمام!
  • بلاگر کبیر ^_^
  • وای ده نفر؟؟ همه با هم دوست؟؟ چه باحال ^_^
    به سلامتیتون :))
    پاسخ:
    ممنووون !!!
    با این چیزایی که خوندم فکر کنم توانایی خلق کردن یه اعتکاف جدیدو داشته باشین :)
    پاسخ:
    اعتکاف جدیدی در تاریخ ثبت کردیم! همه اولش گله و شکایت میکردن... بعد باهامون انس گرفتن و پایمون شدن و هر کاری میکردیم و صلواتای یهویی و دعاهای فرج بلند که میخوندیم بقیه هم همراهیمون میکردن!
    بعد وقتی اومدیم بریم اومدن التماس دعا و حلالیت طلبیدن و اینا... مخصوصا مسن ها!
    حالا خوبه همش 3 روزه!!!
    اگه سرباز بودین چی میگفتین پس!!!
    پاسخ:
    سرباز که روزه نمیگیره!
    ولی کلا شاعر میگه: سربازی خوبه آی بله...بزرگ میشی...آره زن میگیری...!!!
  • ابوالفضل ابراهیمی
  • چی بگم والا !!!!
    پاسخ:
    :)
  • פֿـانم گــلآب
  • قبول باشه :)
    التماس دعا :)

    +سلامتی سرباز های بی ملاقاتی DD :

    پاسخ:
    ممنونم
    محتاجیم به دعا :)
    چند دقیقه بیشتر نمونده
    :)
    :(
    پاسخ:
    خیلی خوب بود...خیییلی...
  • مصطفی فتاحی اردکانی
  • چهار پنج سال پیش بود فهمیدیم تو یکی از روستاهای اطراف اعتکاف مفتیه!!! هیچی دیگه با بروبچ ریختیم اونجا... حالا مسجد چنان معنوی بود که از کل ایران میومدن اونجا... ما هم همت کردیم کاری کردیم که نه تنها دیگه مفتی اعتکاف برگزار نکنن بلکه اینهمه از راه دور پا نشن بیان اونجا
    پاسخ:
    پس اعتکاف پولی شده کار شمااااس؟!
    سلام سرباز
    :)
    قبول باشه

    یاعلی
    پاسخ:
    سلام :))
    ممنون 
    مامان رفته بود اعتکاف
    چند تا بچه 12-13 ساله کنارش بودن
    همش نق جای کمو میزدن
    تعریف میکنه میخندی
    :)

    نمیدونم چرا
    ولی هیچ وقت دلم نخواست برم
    اوایل که دوست داشتم رفاقتی برم
    بعد گفتم نه رفاقتی همش هرو کر میشه
    دیگه بعدش کلا مودش نیست

    قبول باشه خانم
    ایشالا سال دیگه اقاتون با دست گل بیان مرخصتون کنن
    :)))

    شادزی
    پاسخ:
    رفاقتی خیلی خوب بود...اونم واسه تجربه ی اول...
    ولی اعتکاف یعنی یه گوشه بشینی سه روز با خودای خودت خلوت کنیه...
    ولی خم خلوت و مناجاتامون به جا بود...هم شوخیا و ختنده هامون... و این باعث شد که خسته نشیم و بهمون خوش بگذره
    قبول باشه خواهرم
    پاسخ:
    ممنون...قبول حق :)
  • دختر حــَوا :)
  • تو اعتکاف پست میذاری؟!
    علاوه بر اینکه نظرمو نسبت به معتکف ها کاملا عوض کردی
    و اینکه تصمیم گرفتم با این جو اصن اعتکاف نرم هیچوقت
    باید خاطرنشان کنم که این چه جور اعتکافیه دیگه آخه؟!
    پاسخ:
    ای بابا...ای بابا...
    نه دخترم اعتکاف خیلی خوبه...خب من از گریه و زاریا و سجده ی باشکوه آخرش با مداحیه یه مداح فوق العاده و شبی با شهدا و اون پلاکی که دستمون رسید و از یه شهید بود که پلاکش معجزه میداد و همین که پلاک رسید دست بچه های پر شور و شیطون ما همه یهو دلشون گرفت و آروم آروم گوله های اشک بود که از چشاشون میریخت پایین و هیچکس انتظار یه همچین حا احساسی رو از همین بچه های شیطون نداشت... و همه دورشون جمع شده بودن.. خیلی چیزای دیگه چیزی نگفتم... 
    حتما برو...حتما...چقدر شب بعدش دلم گرفتم...یاد سه روز قبل میفتادم...
    جااااااااااى من خالى:))))))))
    ینى معتکفین گرامى باید کف محل مذکور فر میخوردن از بس میخندیدم من:)))
    پاسخ:
    یهو همه با هم هماهنگ کردیم کفتیم؛: یاالله ...یالله!!
    همه با تعجب بر میگشتن و هی تند و تند روسری چادر سر میکردن...
    خدا ما رو ببخشه! ولی طرحشو من نریختم!
    سلام زی زی جانم
    اعتکافت قبول
    شرمنده، ولی به نظرم اعتکاف یعنی سه روز خلوت با خدا، بریدن از غیر خدا، نه اینکه هر روز یکی بیاد ملاقات و چیزی رو که دوست داریم برامون بیاره. سه روز گوشیم حالت پرواز بود، یکی دو دفعه فقط روشنش کردم که پیامکا برسه، همین. و فقط جواب خواهرم رو دادم.
    روز سوم بعد نماز ظهر، به مامان زنگ زدم، اونم برای اینکه هماهنگ کنم که کی میان دنبالم و دوباره تا مغرب حالت پرواز بود. با اینکه شهر خودمون بودم، نه کسی اومد، نه قرار بود کسی بیاد...
    من اینجور اعتکاف رو بیشتر دوست دارم. البته روز اول مقاومت کردم وبا کسی حرف نزدم، شب یکی از بچه های مسجد سر حرف رو باز کرد و آمار داد به همه... فرداش فکر کنم یه 10، 11 ساعتی منبر رفتم با چند گروه تو مسجد. :)
    ملتمس دعا
    ان شاءالله اعتکاف مساجد اربعه قسمتت بشه. :)
    پاسخ:
    سلام
    چقدر خوب ...
    ما اعتکافمون با به یه سری از بچه های شیطون بود... که علاوه بر حال و هوای معنویش، یه شادابی و نشاطی هم واسه خودمون و بقیه به همراه داشت ... شنیدیم یکی میگفت چه خوبه دانشجوها تو جمعمونن... و واسمون جالب بود! این اعتکاف میشد اولین اعتکاف خیلیامون و انتظار یه حال معنوی و اشک و زاری خیلی خفنی رو داشتیم... ولی یه حالی خیلی بهتر از اون برامون رقم خورد... شب بعد از اعتکاف دل هممون گرفت... بدون اینکه بگم بهشون که دلم گرفته میدیدم اونا همه دارن هر کدوم همینو میگن!

    +ممنون...ان شالله قسمت شما هم بشه :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی