زیزیگلو

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

ای خدایی که خالق خرسی
بنده را آفریده ای مرسی!

پیام های کوتاه
  • ۲۳ مهر ۹۳ , ۱۹:۲۱
    :)
بایگانی

کمپین اسفناج خوران!

شنبه, ۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۷ ق.ظ

از آنجایی که بنده ی گرامی(!) روز دوشنبه و سه شنبه امتحان دارم و تا پس فردا باید 5 مقاله ی انگلیسی را ترجمه و سپس سه تاش را نقد کنم و دوتاش را با پاور پوینت به صورت کنفرانس جلوی حضار ارائه دهم ...
و اینک ادامه ی ماجرا:
داشتن درس میخوندم! درس تغذیه 2 که سه شنبه امتحان داریم...
در مورد ویتامینا و کمبودشون و کلن هرچی که راجع بهشون هست رو توی جزوه نوشته...من هی میخونم هی احساس میکنم علائمشو دارم هی نگا به لیستی که چه موادی اون ویتامین مورد نظر رو دارن میندازم، هی پا میشم برم بخورم تا کمبودام جبران شه!
جالب اینجاس که توی لیست همه ی این ویتامینا "اسفناج" هست!
 ویتامین های D,A,C,B1,B2 رو تا الان که هرکدومو جداگانه خوندم توی همشون اسفناج بوده!!
 پاشدم رفتم از سبزی فروشی نزدیک خوابگاه کلی اسفناج خریدم و هی هر ویتامینی میدیم که اسم اسفناج هم جزو لیستش بود پا میشدم میرفتم اسفناج میخوردم!
به ویتامین C هم که رسیدم دیدم لیمو ترش هم توی لیستشه منم ازین لیمو ترش بزرگا که توی مشت جا میشه داشتم پاشدم رفتم خوردم!
بچه ها برگشتن میگن جنبه ویتامین خوندن هم نداری!
زنگ زدم به مامانم که به طور اختصاصی در مورد اسفناج باهاش حرف بزنم وتاکید داشتم اسفناج بخوره! در نهایت هم بهش میگم برنج قهوه ای بخرین و عدسی رو به همراه نون بخورین که حبوبات باید به همراه غلات خورده بشن که دارای ارزش پروتئینی بالایی باشن!
این تیکه ی آخرو توی درس تغذیه1 نوشته بود که سه شنبه ای که گذشت امتحانشو دادیم!

+خلاصه تا میتونین اسفناج بخورین!
من خام به همراه غذا میخورم...بعضیا میپزن و با ماست قاطیش میکنن... اونم بد نیست :) البته باید توجه داشت که در اون صورت آهن و کلسیم در کنار هم قرار میگیرن و یکی دیگری رو از بین میبره!

  • . زیزیگلو

نظرات  (۱۳)

اقا خدا قوتتت :)
پاسخ:
ممنون... اون پست بکرزایی کسی یادشه؟!
باید چندتا شم!
آفرین آفرین.
یاد ملوان زبل افتادم:دی
پاسخ:
:)))) من دخترشم!
  • آقا مسیحا
  • ماست و اسفناج هم نخورید خوب نیست 
    پاسخ:
    آره نوشتم که...
    کلسیم ماست، آهن اسفناج رو از بین میبره
    آیکون حالم بهم خوردو اه چقدر تو مثبتیو اینا
    بابا اون ماریجوآنا بوده که ملوان زبل میخوره
    گولت زدن بنده خدا!
    :)))


    شادزیو
    پاسخ:
    عه! سلام! 
    پس اومدی بلاگ!
    نه اون عرق اسفناج بوده! :))
    اسفناج ... خوشمزه نی |: . مگه سرخ شه و با ماست . دکتر ارزش غذایی اش خیلی کم می شه این طوری ؟! :دی.
    پاسخ:
    حالا اشکال نداره! 
    کم که میشه ولی حالا بخور...بازم کاچی بهتر از هیچیه!
    اولش اینجوری شروع کن...بعد از یه مدت کم کم سعی کن پخته شده ش رو پخوری...بعدم برو سراغ خامش...
    خامش مزه ی خاصی نمیده آخه...چجوری بدت میاد؟!! :))
    می‌گم خوبه توی دانشگاه نظامی درس نمی‌خونی! وگرنه وقتی درستون می‌رسید به کلاهک هسته‌ای، همه‌مون با هم می‌رفتیم هوا!!!!!!! :|
    پاسخ:
    :))))))
    با این جنبه ای که من دارم و بقیه ازم دیدن و خودم از خودم دیدم...شاید!!
    جسارتا
    ما یه همکلام داریم که پزشکی میخونه و از بد روزگار اونم تو این چند روزه خیلی داره تغذیه میخونه
    اسمش احمدِ 
    با شما همکلاسی است؟!
    پاسخ:
    نه فردی "احمد" نام نمیشناسم!
    من تغذیه میخونم نه پزشکی! یعنی هم اسم این درسم تغذیه س هم رشته ای که میخونم!
    گفتین احمد چند سالشه؟! :))
  • یاسین مهدیزاده
  • چه مطالعات مفید و پرباری :)
    پاسخ:
    :) زکات علم نشر آن است!
    واقعیت من اصلا خامش رو نخوردم ...فقط حس می کنم دوسش ندارم ! :دی .
    پاسخ:
    نه خوبه... درمورد چیزای خوب،بد فکر نکن!
    خامش مزه ی خاصی نمیده... بخوری خوشت میاد ؛)
    من با اسفناج یه کیک سبز درست می کنم که خیلی خیلی هم خوشمزه ست لعنتی
    تو ماستشو می خورم اما نه با لذت:دی

    + اون قسمت که گفتی لیمو تو مشت جا میشه من ضعف رفتم از خنده:|
    پاسخ:
    فهمیدم اسمش "خارگی" هست
    ما بهش میگیم "ترش"!
    ازین لیمو بزرگا!
    یه نوعشم ما داریم که نه ترشه نه شیرین و خیلی خییییلی هم خوشمزه س...خیلی...نه کمی ها...خیلی!
    اون نمیدونم اسمش چیه! ولی اینجا ندیدم...فقط تو شهر خودمون هست انگار!
    طرز تهیه ی اون کیکتو به ما هم بده! تو نبودی که توی وبت نوشته بودی؟ یا یکی دیگه بود؟ یادم نیست درست...
  • اسی بولیده
  • آفرین عزیزم تا میتونی ویتامین بخور :)

    فقط بپا بین ویتامینا ، ویتا رو نخوری که صاحبش بد روش حساسه هاااا :)))))))))

    پاسخ:
    اون که بدجوووور خوردنیه! :))
  • سربازجامانذه
  • خیلی از اسفناج بدم میاد اصن حاضر نیستم بخورم.از ویتامین نداشتن هم بمیرم اسفناج نمیخورم
    پاسخ:
    :|
    من این همه توصیه بهداشتی و غیر بهداشتی کردم...خو بخور!
    سلام مهسا جان ...چه وبلاگ باحالی داری... از خوندن متنات آدم انرژییه مثبت میگیره...گفتم اینو بهت گفته باشم  همیشه شاد باشی...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی