زیزیگلو

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

ای خدایی که خالق خرسی
بنده را آفریده ای مرسی!

پیام های کوتاه
  • ۲۳ مهر ۹۳ , ۱۹:۲۱
    :)
بایگانی

شاید به دردتون بخوره ۴

جمعه, ۱۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۹:۳۲ ق.ظ

سخنان حاج آقا قرائتی +خزعبلات خودم! /14 رمضان 94


از هر دستی بدین از همون دست میگیرین

اگه کار خیر کردی و دست کسی رو گرفتی خدا هم دستتو میگیره ، منحرف شدی؟ خدا میگه منم منحرفت میکنم

نمیدی؟ باغت میسوزه...پارسال پر آبی بود کفاف ندادی باغت سوخت. ندادی؟ سوزوندیم


یکی از دخترا گفت یا ابتاه...اجیرش کن..

ما دیگه دختریم صلاح نیست و نمیتونیم چوچونی کنیم

هم قویه و هم امینه

هم تحسس هم تعهد ...

بعضیا توانمندن ولی بیل ندارن...

امینه...وقتی خواست بیاد خونه گفت جلو من راه نرو از عقب بیا...امینه، نمیخواد به قد و بالای من نگاه کنه

استفاده از آیه: کارهای سخت خارج از منزل برای مرد...

مثل همین آیه که دختر شعیب بهش گفت موسی رو اجیر کن برای کار کردن، صلاح نیست ما کار کنیم

کار عیب نیست

ام سلمه گفت من زن پیامبرم زشته کار کنم...پیامبر بهش گفت انسان کار نکنه دست به فتنه میزنه


تو قرآن کنار آمنوا و بعد از اون عمل صلح اومده...

قرآن:من شما را آفریدم تا زمین را "آباد"کنید (با کار و تلاش)


کار برای انسان همانند جهاد است

دعای بیکار اجابت نمیشود

کار مانع فساد و فتنه میشود 

انسان با کار قوی میشود

کار باعث توسعه ی اقتصادی میشود

کار باعث بهبود وضع اقتصادی میشود و در نتیجه توانایی کمک به دیگران را در بر دارد

تو کارها کاری که ارزشش بیشتره انجام بدیم

کارگر احترام داره، باید تا عرقش عنوز خشک نشده مزدشو داد

امام رضا دید یه کارگر تو خونه ش کار میکنه...به کسایی که بالا سر اسن کارگره بودن گفت چقد بهش میدین؟ گفتن هرچقدر بدیم قبول میکنه،امام میگه:مگه از اول نگفتم طی کن؟ (یعنی واسمون کار طرف ارزشمند باشه و حقش رو بهش بدیم نه اینکه کم بخوایم بدیم...از اول باهاش تو قیمت کنار بیایم...)

قرآن میگه: لیوفیهم اجورهم و "یزیدهم من فضله"...خدا پاداششونو کامل میده،علاوه بر اون یه چیزی هم اضافه تر بهش میده

کم کاری لقمه حرومه..ویل للمتففین=وای بر کم فروشان

کم فردوشی انسان را فاسق میکن...ان کتاب الفجار لفی سجین

فاسق که شدی کم کم کافر میشی..مکذبین

تخمرغ دزد مرغ دزد میشه بعد موتو ر دزد میشه بعد ماشین دزد میشه بعد میره کشتی میدزده...این عین همون سیری هست که توی کم فروشیه...

"وای بر کم فروشان"=سوره ی مطففین

پله پله آدم بد میشه...

کم کاری و سهل انگاری نکنیم...خدا دوس داره هر کی وار انجام میده خوب انجام بده

ما در اسلام بازنشستگی نداریم نه در قرآن نخ در حدیث... از کار افتادگی چرا ولی بازنشستگی نه

کی گفته با بالا رفتن سن آدم بازنشسته میشه؟! مراجع عظام کارشون تازه از 75 سالگی شروع میشه. تا پایان عمر باید کار کرد

وقتی فارغ التحصیل شدی نگو بیکارم... فارغ التحصیل از درس هم نداریم حتی

فقل رب زدنی علما = خدایا علم مرا زیاد کن...میگه تو فارغ التحصیل نیستی... (بهتون توصیه میکنم این دعا رو قبل از مطالعه بخونید،من کتاب که میگرفتم دستم،میخوندمش بعد شروع به مطالعه میکردم)

فاذا فرغت...فارغ شدی یه کار نو شروع کن...

اول کار=اقرا بسم رب/ آخر کار=ف اذا فرغت...

اول و آخر خدا فراموش نشه


امام رضا وقت خودش رو به 4 قسمت تقسیم میکرد:

1-عبادت 2-کار 3-لذت 4-دوستان و امور اجتماعی و معاشرت

توی زمان شها توی یکی از استانا 4 تا لیسانس ریاضی بود،الان توی یه روستا که شهر هم نشده 4000لیسانس ریاضی هست...کار افتخاره،اینان که باید کار کنن


حدیث داریم:کسی که توی دنیا تنبل باشه تو کارای آخرتش تنبل تره


خدا میگه دعا کنید، مستجاب میکنم...حالا چجوری دعا میکنی؟! "خدایا بده!!!!" نمیشه که اینجوری

خدا شماره تی داره، یه نحوه ی ارتباطی داره...


آداب دعا 10 تاس:

○اولش بسم الله س. هر کاری که بدون بسم الله شروع نشه ابتره (یعنی ناقص)

○تجلیل از خدا: یا علی یا عظیم و...

از نعمت ها ی خدا بشمار..اول هیچ بودم خدا، تو به من چی دادی و چی دادی...(مثلا آبرو دادی،عزت دادی،خانواده دادی و...)

○تشکر از خدا 

○صلوات

○عیبای خودتو بگو

○عذر خواهی کن

○استغفار

○ صلوات

○ دعا 

○بعد آخر کار بازم صلوات

(دعایی که بین دوتا صلوات باشه رد نمیشه...ان شاالله)

از صمیم قلبت هم دعا کن،نه اینکه صرفا چند جمله باشه که فقط به زبون میاری...


آیه داریم اول "هیچ هیچ بودین" بعد "قابل ذکر بودین" بعد "پست بودین" .....

از خاک تراب از گل از نطفه از منی از ......

میخواد بگه سابقه ت اینجوری بوده


امام علی توی نهج البلاغه میگه تعجب میکنم انسال چرا اینجور مغروره؟

اولش آب گندیده، آخرش هم مرده،وسطش هم کود (منظور آت و آشغالاییه که توی شکمشه!)...


چرا متکبره؟!

یه نفر بود گردن کلفت و خفن و خطرناک، درومد گفت همه ی چاقو کشا از من میترسن،من از زنم، زنم از سوسک میترسه


فی بطون امهات=توی شکم مادرانتون بودید
در شکم مادر در سه لایه ی تاریک...در جای گرم و نرم و امن...نطفه بعد علقه بعد رشد بعد رشد...
بی سواد بودی باسوادت کردیم

مثلا توی سوره ی حج آیه ی 5: فانا خلقناکم من تراب ثم من نطفه ثم من علقه ثم من مضغه مغلقه و غیر مخلغه
میگه: ما شما را از خاک و سپس از نطفه و سپس از لخته خونی سپس از پاره گوشتی گاه تمام آفریده و گاه ناتمام بیافریده ایم تا قدرت خود را برایتان آشکار کنیم
وهمچنین در سوره ی مومنون آیه ی 14 سیر تکاملی بعد جسمانی انسان رو شرح داده

10تا یا رب بگین و صلوات بفرستین خدا لبیک میگه :)
  • . زیزیگلو

نظرات  (۳)

بازم تشکر!!!
میگماااااااااااااااااا اینا کدوماشون خزعبلات خودته ؟ :دی
پاسخ:
نه الان جوری گفتم که تو متوجه نشی!!
یه چیزایی خودم بهش اضافه کردم! اطلاعات قبلن و اینکه جذاب بود جذاب ترش کردم! خود شیفته هم نیستم باحالم فقط! :)))

  • ✖پرنٌس‍‍ِــ‍‍pгคภςєςــسٌ .✖
  • عالیツツツツ
    پاسخ:
    ممنون :)
    سلام
    خوب بود
    همه مون این تلنگرها رو لازم داریم...
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    منم تینا رو نوشتم واسه زمانی که اگر یادم رفت...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی