زیزیگلو

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

ای خدایی که خالق خرسی
بنده را آفریده ای مرسی!

پیام های کوتاه
  • ۲۳ مهر ۹۳ , ۱۹:۲۱
    :)
بایگانی

به یاد زن ارسطو!

سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۴:۴۵ ب.ظ

 رفته بودم چند روزی ـ جایتان خالی ـ پکن

لای یک ملیارد و صد ملیون و اندی مرد و زن

 

این زبان چینیان، آن قدرها هم سخت نیست

فی المثل «چی چانگ چی چون چانگ» یعنی نسترن

 

جزوه ی آموزش چینی خریدم صد دلار

بود وزن خالصش نزدیک هفتاد و دو من

 

خطّ تولیدی مجهّز دیدم از اقسام عطر

یک به یک در شیشه تُف می کرد آهوی ختن

 

خطّ تولید ترقّه را به را و فِرت و فِرت

اندکی رفتم جلو، دیدم خطرناکه حسن!

 

نیمه شب رفتم به قبرستان چینی ها که بود

کارگاهِ جانماز و خطِّ تولید کفن

 

یک زن چینی میان کوچه افتاد و شکست

این هم اوصاف زنان چینی نازک بدن

 

چینیان خیلی غذاهای عجیبی می خورند

هم خورشت قورباغه، هم خوراک کرگدن

 

شغل های پُر درآمد هم در آنجا جالب است

مایه داری دیدم آنجا، بود چینی بند زن

 

بنده با صنعت گری گفتم که جنست بُنجل است

گفت با من: گر تو بهتر می زنی، بستان بزن

 

مثل چینی، می شود خرد و خمیر و ریز ریز

ریز علی، خود را بیندازد اگر لای تِرن

 

یک شب آنجا بنده دیدم رونمایی می کنند

خطِّ تولید دماغ و خطِّ تولید دهن

 

سال دیگر هم هنرمندان چینی می رسند؛

سعدی و تاج و کمال الملک و بهزاد و شوپن!

 

حال می کردند آنجا چینیانِ بی حجاب

هر چه گشتم من ندیدم خودرویی هم نامِ وَن

 

واقعاً این چینیانِ تیز، خیلی خبره اند

خبره در اجناس بُنجل را به ما انداختن

 

روز اوّل خامه را دادند جای چسبِ چوب

روز دوم دستشویی را به جای رخت کن

 

هر چه در خانه ست را یک روز از دَم بشمرید

چند در صد کار ایران است بالا غیرتاً؟

 

با تو اَم! حالا که من برگشته ام، نسبت به قبل

صد برابر بیشتر تر دوستت دارم، وطن!

  • . زیزیگلو

نظرات  (۲۱)

اوووولللل
پاسخ:
به قول حاجی: روحت شاد!
:))))
برمیگرده ولی :دی
پاسخ:
آره! :))) دم در دیدمش!
  • ✖پرنٌس‍‍ِــ‍‍pгคภςєςــسٌ .✖
  • جووونز باو...
    لایک
    پاسخ:
    الان این "جووونز باو" یعنی چی اون وقت؟!
    سلام و درود بر شما دوست گرامی ، مطلب خوبی بود ، از شما تشکر می کنم .

    لطفا از سایت ما (سایت تبادل لینک خودکار و رایگان برای همه وبلاگ ها و وبسایت ها ) دیدن فرمایید

    تبادل لینک = افزایش بازدید و افزایش پیج رنک گوگل وبلاگ و وبسایت شما



    --------------------------------------------------------------------------------------------------------
    استخدام ایران ، وبلاگ آگهی و اخبار استخدامی کشور

  • مستر نیمــا .
  • خیلی باحال بود
    پاسخ:
    آره! :))
    هه
    پاسخ:
    :)
  • نیلا محبی
  • سلام
    آفرین شعر زیبایی بود!
    پاسخ:
    سلام :)
    الان سوال من اینه که اون شوپن قسمت هنرمندان یعنی چی ؟ آدمه ؟خوردنیه ؟ چیه ؟ ((:
     با تشکر 
    پاسخ:
    بزار یه لحظه سرچ کنم توی گوگل...!

    +فردریک فرانسوا شوپن، نوازنده ی پیانو و آهنگساز لهستانی بود
  • تنها همدم ماه
  • افرین خودت گفتی ؟
    پاسخ:
    بهم میاد شاعر باشم آره؟! راس میگی؟! وای مرسی!

    +نه بابا! سعید بیابانکی گفته  :|
  • سعادت سلیمانی
  • من بدبخت مجبورم سه بار در شبانه روز این سریال رو ببینم :(
    پاسخ:
    ما "خداحافظ بچه" رو اینجوری میبینیم :|
    هه جالب بود :)))
    و خیلی تلخ :/
    پاسخ:
    اکثر چیزایی که میخریم چینیه...چه میشه کرد؟
    ما چینو پولدار کردیم
    یِـــس ! (: 
    این دقت من در پست ها ستودنیه ! :|
    پاسخ:
    با توجه به اعتماد لایه ی اوزونی که داری احتمال تابش مستقیم اشعه ی فرابنفش بر روی شما زیاده! توصیه میشه از کرم ضد آفتاب با spf100 استفاده کنید!
    بح بح چه شعری
    عجب دمی عجب پایی :دی
    پاسخ:
    اینو چند وقت پیش یه نفر دبگه هم تو کامنتش گفته بود!!
    چه سری چه دمی عجب پایی!! جمله ی جالبیه! به نظرم کاربردیه و میتونم زیاد ازش استفاده کنم! :)
    طرح ابداعی خودمه بیخودی جهانیش نکن :/
    برای داستان روباه و کلاغ بود یادته؟
    پاسخ:
    نه...یادم نمیاد...
    طرح با مسمایی بود  :|
    سلام سلام
    .
    منم وقتی جناب بیابانکی در خندوانه این شعرش رو خوند خیلی خوشم اومد. یه جا یادداشت کردم تا سرفرصت ازش استفاده کنم

    بنده با صنعت گری گفتم که جنست بُنجل است

    گفت با من: گر تو بهتر می زنی، بستان بزن


    .
    ممنون از یادآوری ^_^
    پاسخ:
    قابل توجه فروشنده ها!
  • ✗✗panteaaa ✗✗
  • :دی

    عالی بود =))

    پاسخ:
    =)) ن بابا!
    ما ته انتخابمون کرم های دکتر ژیلاس ! :))) ولی خب باشه به اینی که گفتی هم فکر می کنم . :)))
    پاسخ:
    کرم های فوق العاده ی دکتر ژیلا!
    حتی کرم مرطوب کننده ی لبش هم ضد آفتابه! روش نوشته :)
    روبهی قالب پنیری دید ... کتاب بخوانیم اول دبستان :/ 
    قربونت :دی
    پاسخ:
    وایسا...
    اولا اول دبستان نبود،دوم دبستان بود! بعدشم من این درسو یادمه ولی فکر کردم منظورت اون عکس پیرزنه س که تو وبته!
    ینی در کل اون جمله ت رو که گفتی "برای داستان روباه و کلاغ بود "رو نفهمیدم ینی چی :|
  • نیمه سیب سقراطی
  • خیلی بامزه بود :))
    پاسخ:
    :))
    بسی جالب بود 
    پاسخ:
    :)
  • آدم ارغوانی
  • جالب انگیز ناک بود :)
    پاسخ:
    :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی