زیزیگلو

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

ای خدایی که خالق خرسی
بنده را آفریده ای مرسی!

پیام های کوتاه
  • ۲۳ مهر ۹۳ , ۱۹:۲۱
    :)
بایگانی

سرعت زمان

دوشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۰۰ ق.ظ

تا حالا به این فکر کردین که سرعت زمان یکسان نیست؟!

زمان برای هر کدوم از ماها سرعت متفاوتی داره و بسته به کارهایی که انجام میدیم سرعتش متغیره و هرلحظه با یه سرعت جدیدی رو به رشده

کسی که کارهاش رو خیلی سریع انجام میده زمان هم سریع میگذره،پس زمان براش آرومتر میگذره 

ولی کسی که کارهاش رو خیلی آروم و با آرامش انجام میده،در اون لحظه زمان به کندی سپری میشه

منظورم رو بهتر متوجه میشین اگر بدون توجه به مبنا زمان رو در نظر بگیریم....

مبنای زمان برای همه ی ما یکسانه،یعنی مجبوریم به خاطر رعایت یک سری قوانین و مقررات و کارهامون مبنای زمان رو یکی در نظر بگیریم

مثلا همه ی ما اگر1 ساعت رو مبنا در نظر بگیریم میدونیم که معادل 60 دقیقه و 3600 ثانیه س در حالی که این مبنا با اون زمانی که ما بر اساس اون کارهامون رو انجام میدیم متفاوته


یه مثال ساده تر: 

خانومی که توی خونه س و داره آماده میشه و شوهر بیچاره ش دم دره و بهش میگه زود بیااااا دیگه! خانومه میگه 5 دقیقه دیگه میام و آقاهه 5 دقیقه منتظر میمونه (حالا الکی مثلا 5 دقیه!)بعد این 5 دقیقه ای که خانومه گفته و به خیال خودش کمتر از 5 دقیقه طول کشیده و سریع هم سپری شده با اون 5 دقیقه ای که آقا بیرون بوده و کلی از سر کوچه تا ته کوچه رو رفته و اومده و جونش درومده تا بالاخره خانومش اومده بیرون فرق میکنه...مبنا یکیه ولی گذر زمان متفاوته

یه مثال روتین دیگه: زمان متفاوته برای یه نفر که توی دستشوییه و یه نفر که بیرونه...اون که توئه میگه 1 دقیقه ی دیگه میام ولی همون یک دقیقه برای اونی که بیرونه به اندازه ی 1 سال سپری میشه!

  • . زیزیگلو

نظرات  (۱۷)

زمان کند و تند نداره بانو 

مغز ما تحلیل کند و تند زمان رو تحلیل میکنه و به خورد ما حالا با توجه به احساسات شرایط هورمون های درونی و خیلی چیزا 

بخاطر همینه یکسان نیست 

- هر وقت مشاهده کردین بعضی چیزا برای هر انسان یک شکل خاصی داره این قضیه مربوط به مغز اون میشه :) 
پاسخ:
والا من اینو خیلی وقت پیش یه جا خوندم،حالا نمیدونم کجا و دقیقا هم متنش یادم نمیاد ولی لپ مطلب همین بود که الان من یهو یادم اومد! 
من و این پست؛همین الان یهویی!
حالا همون مغز رو هم شاید! روش فکر میکنم! :)
سلام سلام
.
اون "مثال روتین" ت رو کاملا درک می کنم :))
پاسخ:
سلام
دیگه گفتم یه مثال بزنم کاااااملا درکش کنید!
ببین ملاصدرا ثابت کرده که هر جسمی  علاوه بر سه بعد طول و عرض و ارتفاع دارای بعد چهارمی به اسم زمان هست ...
حالا با این پستت دارم به این فکر میکنم که یعنی همونجور که طول و عرض و ارتفاع هر ادم و هر ماده ای متفاوته پس  اندازه ی بعد زمانشم  متفاوته؟
میشه؟داریم؟ :)))))
پاسخ:
بله چه جالب و بله فک کنم!
همینه احتمالا!
که پدرش درومد تا توضیح بده و من توی دوتا مثال زن و شوهر و دستشویی،باز کردم مسئله رو خدمتتون!!
راستی حافظت حرف نداره ها :)
پاسخ:
بگو ماشاالله! :)))
کسایی رو که دوست دارم توی ذهنم میمونن :)
سلام دوست عزیز وبلاگ قشنگی داری تبریک میگم - به منم سر بزن

آدرس: http://www.bia2skin.ir
  • ♛ ♛ آرین ♛ ♛
  • زمان فقط یه نقطه است نه یه خط. نه گذشته ای وجود داره و نه آینده ای و هر چیز که هست همین حاله. و ما انسان ها فقط برای یادآوری کار هایی که قبلا انجام دادیم و یا میخوایم انجام بدیم از این نوع عبارات استفاده میکنیم. مثلما یه چیز ثابت هم سرعتی نداره. این ذهن ماست که براش سرعت تعریف میکنه.

    این چیزیه که من میدونم و صرفا هم یه نظریس. البته هیچ پدیده دیگه ای هم که ما در اطرافمون مشاهده میکنیم به طور غایی اثبات نشده.
    پاسخ:
    یه فیلم دیدم که زمان خطی بود...فیلمlake house
    دو نفر توی دو زمان مختلف با هم آشنا نیشن که یه نفرشون توی 2 سال قبل زندگی میکنه و یکیشون توی دو سال بعد...
    بعد دوسال منتظر میمدنن تا زماناشون یکی بشه و بعدشم با هم ازدواج میکنن!
  • مهندس بهشت
  • وای با مثال اخرت کلی خندیم خیلی باحال بود
    پاسخ:
    خواستم متوجهتون کنم کاملا به موضوع!
  • نیمه سیب سقراطی
  • اتفاقاً انیشتین هم همینو میگفت که زمان نسبی ـه :)
    پاسخ:
    عه چه جالب! من و انیشتین یه سری نقاط مشترک داریم چون!
  • اقای روانی
  • نسبیت زمان خیلی شیرینه :) کلی فیلم هم ساختن در موردش ، مثلا اینتر استلار باحاله
    پاسخ:
    یادم باشه ببینمش :)
  • ✖پرنٌس‍‍ِــ‍‍pгคภςєςــسٌ .✖
  • جالب بووود...ツツツ
    .
    .
    .
    Like...
    پاسخ:
    جالب میخونی!
    :)
  • تنها همدم ماه
  • اقا مصال اولیت الشتباس
    مامان من وقتی بابام منتظرشه میگه پنج دیقه دیگه میام ولی واقعنی نیم ساعت طلوش میده :| و این نیم ساعت برا مردا اندازه 50 ساعت میگذره -_-
    پاسخ:
    منم همینو گفتم!
    فقط زمان رو مبنا در نظر گرفتم :)
  • دانشجوی کلاس اول دبستان
  • سلام

    کشف جدیدی نکردید ...

    یه نکته ی ساده را یادآوری نمودید...
    پاسخ:
    سلام
    نه کشف من نبود :)
    حالا اگرم کشف من بود شما چه مشکلی با من دارین آخه؟! :))
    جالب بود همینطور مثال ها
    پاسخ:
    :)
    مثالا حرف نداشت :))) مثلا ده روزِ فرجه عین برق و یاد میگذره عوضش امتحانات ده سال :|
    پاسخ:
    خیلی مثالت مبرهن بود(مبرهن رو تازه یاد گرفتم،دوست دارم زیاد ازش استفاده کنم! )
    مثال آخری عالی بود ! :))))
    پاسخ:
    کاملا درک کردی دیگه الان! میدونم!
  • فاطمه (خودکار بیک)
  • در واقع این یه جورایی همون نسبیت ِ انیشتین ِ :دی
    پاسخ:
    در واقع فک کنم همینه که میگی!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی