زیزیگلو

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

ای خدایی که خالق خرسی
بنده را آفریده ای مرسی!

پیام های کوتاه
  • ۲۳ مهر ۹۳ , ۱۹:۲۱
    :)
بایگانی

مثلث عشق

سه شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۲:۲۹ ق.ظ

عشق،هوس مهارت

یه نفر برای ازدواج باید هرسه تای اینا رو با هم داشته باشه

هر کدوم جدا برای زندگی نامناسبه و باعث یه ازدواج ناموفق و دلسردی هر دو طرف میشه

مثلا راهب ها عشق دارن ولی بدون هوس.و بی هیچ ذوقی

درسته که هرسه باید با هم باشه (بذارین یه چیزی در گوشی بهتون بگم:موفق ترین ازدواج اونیه که بیشتر بر اساس هوس و عشقش باشه)

عشق؛

عشق حتی غمش هم قشنگه،یه حس متفاوته،یه غمی غیر از بقیه ی غم ها

توی مردا،شکل گیری اولیه ی عشق نیاز جنسیه.اول با نیاز جنسیشون جذب یه دختر میشن و بعدا عاشقش میشن.این همون ماجرای ازدواج بر اساس عشق و هوسه.البته مهارت هم لازمه و اینکه میگن تصمیم گیری درست و این حرفا...

شنیدم که ترتیب معیار های انتخاب همسر آینده ی مردا ایناس!  :

1-با حیا بودن 2-زیبایی 3-کدبانو بودن


+میگه چت شده؟ من:هیچی

اون: نه،یه چیزی شده بگو

از اون اصرار از من انکار...میگم نه،خسته م فقط

میگه حالا ما محرم رازت نیستیم دیگه...

خیلی ناشی ام تو پنهون کردن غمم...سریع میفهمن


توضیحات تکمیلی در ادامه

اولین دلیلی رو که آوردم بابت کشش آقایون به سمت ازدواج و دوستان خیلی گارد! گرفتن اونقدر محکمه که نیازی به اثبات نیست و اینو از روی خودم نه، از روی کتاب و کلیپ و سخنرانی میگم.و خیلی وقته که این موضوع رو میدونم،میشنوم و حتی تو دور و ور میبینم و این اصلا چیز جدیدی نیست.حالا هی لیاین و انکارش کنید!

سخنرانی دکتر فرهنگ و کتاب هیلگارد و چندتا کتاب روانشناسی دیگه رو بخونید دستتون میاد.

متاسفانه دیروز با سردرد فکر کردن به همین موضوع 5 ساعت خوابیدم و وقتی بیدار شدم هنوز سردرد داشتم تا الان!


+دوستان فرمودن "عاشق شدین؟" 

خیر. فقط داشتم به موضوع بالا فکر میردم مسیر خوابگاه تا دانشگاه رو و غرق در افکار بودم و یه جورایی ناراحت بابت این موضوع...


> اینم در جواب کامنت من به کامنت یکی از دوستان جهت رفع ابهام:


• من نگفتم با هوس مردا عاشق میشن.گفتم اولین کششون واسه ازدواج،نیاز جنسیه

•منظور من از مهارت،تصمیم گیری نبود.منظورم تصمیم گیری بر اساس دلایل عقلانی و منطقی بود.مثل اون دو مورد دیگه که تصمیم گیری بر اساس عشق یا هوسه

•نه!هیچی رو به هیچی ربط ندادم و اتفاقی مثلث عشق و حیا و زیبایی و کدبانو بودن 3 تایی شد.البته بعد از این 3 مورد اولویت های دیگخ ای هم واسه مردای ایرانی(ایرانی) هست  ولی اینا مهماش بود.اولویت خارجیا و هر کشوری مربوط به فرهنگشون میشه و مثل مال ما نیست


•بیاین اولویت هایی رو که من گفتم رو بذاریم کنار.به فرض محال شما بخواین با یه خانمی ازدواج کنید (واقعا الان به این موضوع فکر کنید) اولویت هاتونو بگید.

  • . زیزیگلو

نظرات  (۲۶)

نا امیدم کردین!!!

کی گفته مردا اول با نیاز جنسی شون جذب یه دختر می شن؟!!!!!!! اصلنم اینطوری نیست
پاسخ:
همینطوره...
shayad 4omin chizi ke niaze, taghva bashe
Chon age oon 3ta ro dashte bashan, mitoonan hey ashegh beshan!!!!
Didam ke mardi asheghane 2-3nafaro doost dare!
پاسخ:
منم دیدم...متاسفانه!
الان میترسم بگم تنوع طلبن،بعد به قتل برسم! اونوقت دیگه من نباشم پست بزارم!
همنطوره ، اساس ازدواج اگه واقع بینانه نگاه کنیم برای ارضای نیاز جنسی و تداوم چرخه ی بقاس. آقایون هم قبل از هر چیزی اون کشش جنسی که باعث میشه سمت یه خانوم برن که کم کم و با شناخت بیشتری جنس رابطه متفاوت میشه .این چیز بدی نیست که آقایون مقابلش جبهه بگیرن ، حالا برای همه یکسان نیس ولی خب اکثریت همینطوره. 
پاسخ:
خب اولین نیاز واسه ازدواج توی دخترا و پسرا نیاز جنسیه
که دخترا نیاز اول رو رد میکنن بعد از یه مرحله، و وارد نیاز دوم که نیاز به محبته میشن
ولی پسرا توی همون نیاز اول میمونن،تا ازدواج کنن و وارد مرحله ی بعدی بشن!
مثلثه توی کاشون فرق داره و مطابقت نداره با هیچ کتاب و سخنرانی و اینا.. شامل این موارد می شه:
1. نظر ننه پسر       2. نظر ننه پسر       3. نظر ننه پسر ، پول و خونه پدر زن، خوشگلی دختره!

پاسخ:
موافقم باهات! نظر ننه ی پسر!!
+تو که کاشونی هستی، علی ضیا رو دیدی؟!
ساره؟؟؟
اونو بده من دازش بزنم
الهی به زمین گرم بشینه
:@@@@@@@@


پاسخ:
زیاد هست ازین موردا :/
من تو این پست سکوت کنم بهتره
وگرنه با اعصاب خوردی که من از آقایون دارم؛
یحتمل با خاک یکسان میشه پستت...
پاسخ:
:))
با خاک یکسان نشه پستم صلوااات!
  • صِفر کیلومتر
  • فکر کنم این پست دردی دوا نکنه کسی جبهه نگیره
    نظر صاحب وبلاگ هم محترمه
    پاسخ:
    اون که البته!
    ولی کاش نظرتونو میگفتین...هر چند مخالف...
  • سعادت سلیمانی
  • بحث دریاره این موضوع یکم سنگینه...
    (خیلی با خودم کلنجار رفتم که نظر ندم ولی مجبور شدم)


    در تفسیر المیزان درباره آیه بالا چنین نوشته شده است:
    "از آیات او این است که برای شما از جنس خودتان همسرانی آفرید تا بواسطه آنها آرامش بیابید و میان شما دوستی ومحبت قرار داد، همانا در این امر نشانه هایی برای گروهی که تفکر کنند وجود دارد"...
     و از نشانه های دیگر پروردگار آن است که برای بشر از جنس خودش جفتی قرار دادتا مسأله توالد و تناسل صورت بگیرد و آنها را به گونه ای آفرید که هر یک به تنهایی ناقص و محتاج به دیگری باشد، چون هر ناقصی جویای کمال است، تابواسطه یکدیگر به آرامش و کمال برسند.
    و نیز در میان آنها مودت و رحمت قرار داد،(مودت ) یعنی محبتی که اثر آن در عمل ظاهر باشد و (رحمت ) یعنی نوعی تأثیر نفسانی که از مشاهده محرومیت شخصی که کمالی را ندارد و محتاج به رفع نقص است در نفس پدید می آید و شخص را وامی دارد که کمبود و نقص آن طرف مقابل را برطرف نماید وهمین رحمت و مودت موجب می شود که در جامعه کوچک خانواده ، مرد کمر به رفع احتیاجات همسر و فرزندانش ببندد و زن نیز در این مسیر یار و یاور او باشد و همین رحمت و محبت موجب می شود که زن و مرد هر دو بواسطه ضعف و کوچکی و عجزفرزندانشان آنها را حمایت کرده و در حفظ و تربیت آنها بکوشند، نظیر همین مودت ورحمت در اجتماع بزرگ شهری و در میان افراد جامعه مشاهده می شود که در اثر آن غنی به فقیر کمک می کند تا بواسطه رحمت او فقیر بر احتیاجات خود نایل شود، اما دراینجا سیاق فقط ناظر به مودت و رحمت خانوادگی است .و در آخر می فرماید: همانا در این امر آیاتی برای گروه اهل تفکر وجود دارد، چون وقتی انسان درباره اصول تکوینی خویش تفکر کند و ببیند که خداوند چگونه میل به ازدواج را در نهاد او قرار داده و میان او و همسرش محبت و مهربانی برقرار نموده ، تاکانون خانواده شکل بگیرد و بواسطه آن اجتماع بشری به ثبات برسد و نوع بشر تداوم بیابد، متوجه آیات الهی می شود و می فهمد که خداوند چه تدابیری در این امر بکار برده که عقل را حیران می کند.
    پاسخ:
    بله.این درست.شما آیات قرآن رو گفتین که اونم در مورد مودت و رحمته.قبول
    ولی بحث من یه چیز دیگه س

    حتی اگه نظرتونم مخالف بود بگید...این اصلا هم بد نیست که مخالف ها هم بیان و بگن نظراتشونو...خیلی هم خوبه،اصن شاید دیدگاه من تغییر کرد!
    من که مرد نیستم بدونم بر چه اساسی میخوان زن بگیرن
    پاسخ:
    اینم حرفیه :|
    والا میخوام ازدواج کنم ولی پولشو ندارم متاسفانه
    عاشق هم شدم
    یعنی سر به رسوایی :)))
    (...)
    پاسخ:
    پول مهمه...ولی نه انقدررر
    زود پا پیش بذار تا دختره رو نبردن! :))
    جدی گفتم

    +حالا این نقطه چین (...) یعنی چی؟!
    زی زی تو چقد ناشناس میاد وبت
    این ناشناس (...) هم اضافه شد به جمع اونا
    خخخخخخخخ
    پاسخ:
    آره این جدیده!
    زی زی من نیستم دیگه ... البته کاملا مشخصه کیه وجه ی نا شتاس بودن رو زیر سوال برده...بماند نمیخوام با هرکسی دهن ب دهن بشم..دیگه خواستم خصوصی نظر میذارم و نظر نا شناس نمیذارم که بعضی ریاکارا حسودیشون نشه اونام ناشناس نظر بدن فک کنن ما گوشامون درازه
    پاسخ:
    میدونم شما نیستی! شما اولی هستی!
    اینم ریاکار جان نیست، یه جدیده که نمیشناسمش!
    حالا دعوا نکنید... :|
    :///////
    پاسخ:
    بیخیال :)

  • سعادت سلیمانی
  • من به دیدگاه کسی کاری ندارم که بخوام تغییرش بدم
    فقط اینکه زن و مرد فطرت و ذات شون به تنهایی ناقصه و تا درکنار هم قرار نگیرن (اونم در چارچوب قانونی و شرعی) نمیتونن به ارامش برسن...دو نکته ریز: اول که این احساس نقص و نیاز دو طرفه است (برخلاف اینکه بعضیا فک میکنن دخترا میلی به پسرا ندارن) و نکته دوم اینکه این احساس نیاز رو فقط و فقط با پیوند قانونی و شرعی و مقدس ازدواج میشه جواب داد!کما اینکه الان به عینه مشاهده میکنید که تمام کسایی که ارتباط غیر قانونی دارن هیچوقت به واسطه اون به ارامش نمیرسن حتی اگه ارامش و احساسی رو تجربه کنن مقطعی و گذرا خواهد بود...
    علت ازدواج و در واقع این نیاز هستش نه چیز دیگه ای
    وقتی همچین دلیلی توی قران ذکر شده چطور میتونید شکل گیری عشق رو به نیاز جنسی نسبت بدید
    فکر کردم چیزی نگم و به ایه و تفسیرش اکتفا کردم و فکر می کردم جوابتون رو از خوندنش میگیرید....

    شکل گیری اولیه عشق"
    پاسخ:
    علت ازدواج به آرامش رسیدنه
    قرآن گفته به واسطه ی ازدواج طرفین به آرامش میرسن...و این ماجرای بعد از ازدواجه
    من منظورم کشش قبل از ازدواج بود که به خاطر نیاز جنسیه
    حرفاتون درسته.همشو قبول دارم،چون بحث شما در مورد آرامش بعد از ازدواجه
    من قبلشو دارم میگم
  • سعادت سلیمانی
  • "شکل گیری اولیه عشق به هیچ عنوان و به هیچ عنوان برای رفع نیاز جنسی نیست!!!!!!!!!
    پاسخ:
    منظور من میل جنسی بود نه رفع نیاز جنسی
    سلام
    خب اینم نظرم:
    بله تقریبن همینه ک گفتی! خیلی هم خوب گفتی و جالب بود. البته همیشه هم الزاما اینطور نیس. مثلا حس جنسی رو تو دوران نوجوونی بیدارش نکنی کاری بات نداره ولی ممکنه درک آدم ب عشق برسه همون موقع.
    ولی کلا اره! اجسنت!
    پاسخ:
    سلام
    واسه دخترا شاید درکی از عشق باشه تو نوجوانی،که اونم نه صرفا عشق خالی...یه جورایی گرایش به جنس مخالف
    ولی در مورد پسرا خیلی مطمئن نیستم
    زی زی؟؟؟
    منظورت از ریاکار من نبودم که
    هوم؟؟؟؟
    لازمه با کمربند بیام آیا؟؟؟
    پاسخ:
    نه ریاکار؟! تو؟!
    با کیسه هوا بیا! :))
    صحیح است!
    پاسخ:
    پس شما هم موافقین...
     ازدواج انقدر زوایا داره که از مثلث و مربع و ذوزنقه گذشته، دایره ایه واسه خودش! البته حرفهاتو قبول دارم :) همینه دیگه! 
    پاسخ:
    مثال جالبی بود!!
    دایره ی ازدواج! 
    شک در تنوع طلبی مردا نکن.
    همونایی هم که تک پرن جزو ذاتشونه که تنوع طلب باشن منتها اخلاق بهشون اجازه نمیده که به این خصوصیتشون پر و بال بدن.
    پاسخ:
    کلن آره ...تنوع طلبی توی ذات هر مردی هست
    ولی خب تا حالا عرف جامعه به تنوع طلبی نبوده ولی الان زیااااد شدن یه همچین پردایی... دیگه واسشون عادی شده که یه دوست دختر داشته باشن،یه زن،یه معشوقه و...
    البته همه نه ها...سوء تفاهم نشه...منظورم اینه که جامعه مون داریم این سمتی میره که اینا هم عادی شه...
    به این میگن "آندولسیزاسیون"
    پاسخ:
    اینم اصطلاح علمیش :)
    من کاملا با نظر شما موافقم!!
    طبق تجربه نداشته ی من!!برای مرد سه ماه اول(بستگی به قدرت مرد داره) زندگی کلا روی نیاز جنسی میگرده و بعد از اون تازه چشمش باز میشه که ای بابا این چی بود که ما گرفتیم!!و خواسته های دیگش بروز میکنه .
    در کل من موافقم که شروع رابطه برای مردا با نیاز جنسیه ولاغیر.
    پاسخ:
    خوشحالم که موافقین و درست نوشتم وناراحتم که این حرف درست از آب درومد!
    حالا باید چیکار کرد که بعد از اون 3ماه هم همه چیز مث همون 3 ماه جالب باشه و عادی نشه؟ یعنی زندگی سرد نشه و مردا نگن این چی بود که گرفتم!
    نمیشه کاری کرد.
    باید زنو عوض کرد!!و باز تا چندماه با یکی دیگه بود!!
    ولی جدا از شوخی بعد از چند ماه مسائل عاطفی و نجابت و حیا و با ادب بودن و زبون دراز نبودن و اشپزی و بچه زایی و بچه داری و  ....مهم میشه برا مرد.

    ولی در کل اینا نظر من بود و و سلایق با هم فرق داره!
    پاسخ:
    ها؟! باید زنو عوض کرد؟!
    چشمم روشن!!!!!!!

    مسائل جالبی رو گفتین... سعی میکنم روشون بیشتر فکر کنم...
    نمیشه همه رو داشت ولی زبون دراز هم بود؟! :|
    نه به نظر من از بهترین ویژگی های یک زن(فرق نمیکنه زن ادم باشه یا خواهر یا مادر یا روم به دیوار دوز دختل!!)اینه که زبون دراز نباشه.60درصد جذابیت زن به زبون دراز نبودنشه.
    پاسخ:
    عه...جدی؟! 
    :|
    نمیتونم ضایع نکنم یا جواب ندم!... حالا نمیدونم یا شایدم با شریکم (از نوع زندگانی) خوب تا کردم!
    یعنی در کل آدم خوب تا کنی هستم
    یعنی کلن خوبم... سرشار از خوبیم من... روزمم مبارک!
    خودشیفته هم خودتونین!

    ولی جدی من اینو نمیدونستم... مرسی که گفتین...
    اگه نکته های دیگه ای هم به ذهنتون رسید بگین بازم
    باشه حالا شما صبر ببین شوهر گیرت میاد بعد من نکات بیشتری میگم.
    شاید اصلا لازم شد دنبال دستور ساخت ترشی بگردین!!!

    پاسخ:
    :)))  حالا زورم داره البته که روز پسر نداریم... هی بار دخترا کنید حالا!
    طبق آمار توی سن من و چند سال بزرگ تر از من، تعداد پسرا بیشتر از دختراس... ولی خب حرصتون نمیدم بیشتر ازینا!
    اصن پس فردا میرم با آقامون میام!
    ههههه .زور!!!
    جهت اطلاع ما تو تقویم روز معلولین ذهنی هم داریم ولی روز انسان سالم نه!!
    در نتیجه کاملا طبیعیه که روز دختر داریم ولی روز پسر نه!!


    پاسخ:
    یه جایی خوندم روز جهانی سنگ توالت هم داریم ولی روز پسر نه!
    فک کن معلولای ذهنی هم روز دارن ولی پسرا نه! اونا دیگه از معلولیت هم گذشته کارشون 
    :))

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی