زیزیگلو

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

ای خدایی که خالق خرسی
بنده را آفریده ای مرسی!

پیام های کوتاه
  • ۲۳ مهر ۹۳ , ۱۹:۲۱
    :)
بایگانی

معظلی به نام دست دادن(2)

دوشنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۴، ۰۶:۳۹ ب.ظ

+بزرگ ترین معظل من توی عید دست دادنه

شدم سوژه ی پسرای خانواده.همشونم نامحرم!

تنها دختری هم که باهاشون دست نمیده منم. هی میان میشینن پیشم دستشونو میکشن سمتمو میگن سلام!

بعد دست که نمیدم دستکش میکنن دستشون

پارچه میندازن رو دستشون

دستشونو میکنن تو جیب شلوارشون میگن اینجوری چی؟! بازم دست نمیدی؟!

مثلا همین "ا" ! سلام میکنه.میگم سلام. و شروع میکنه به احوال پرسی: رسیدن بخیر خوبی؟ و دستشو تا توی افق میاره بالا که باهام دست بده! یه لبخند میزنم و نگا به دستش میکنم و آروم از کنارش رد میشم و میرم داخل

دستش هنوز رو هواست! خو دست نده که ضایع نشی،ضایع!

مهمون که میاد از ترس دست دادن از ته اتاق فاصله ی دو 3 کیلومتری حدودا از همون دور دورا باهاشون سلام میکنم و بعد واسه پذیرایی میرم پیششون!


+یه جا شنیدم که گفت امام زمان خون گریه میکنه وقتی با یه نامحرم دست میدین...خیلی حساس شدم روی این موضوع از اون موقع

وگرنه قبلا حدودا 30_40 سال پیش به قبل دست دادن یه عرف بوده توی جامعه و همه ی مردا و زنا با هم دست میدادن بدون هیچ قصد و غرضی.

ولی خب از دید مذهبی اشکال داره


+پسر عمه ی بنده همین که از آلمان اومده،بعد از اینکه دید همه بجز من باهاش دست دادن اومده میگه اسلام به خطر میفته تو دست ندی؟! میگم آره

میگه حزب الهی! میگم آره خیلیم مذهبی ام!

میگه بیخیال،من اشکال نداره باهام دست بدی،خارجی ام!!

+دفعه ی پیش که اومده بود خواست روبوسی کنه. خودمو کشیدم عقب

دیوونه

  • . زیزیگلو

نظرات  (۱۰)

در این موارد نباید خیلی تحویل گرفت
منم اصولا زیاد ضایع میکنم
ولی خب فامیلای درجه دو این طوری نیستن و خیلی از این موضوع راحتیم

پاسخ:
سعی میکنم به روم نیارم
ولی وقتی بحث اعتقاد و وطن میشه از کوره در میرم و نمیتونم سکوت کنم
و بیشتر از این عذاب میکشم که طرف ملت اجنبی رو به وطن خودش ترجیح میده
ببخشید ولی اینجور ادماهارو باید دوبار شست گذاشت کنار تا گستاخی نکنن 
پسره بی فرهنگ اگر شخصیت داشت شمارو اذیت نمیکرد با حرفاهاش و حرکاتش 
افرین ان شاء الله بحق همین شب عزیز در پناه حضرت زهرا باشید 
پاسخ:
تازه یه چیزیم به خودم گفت خیلی بم برخورد! ولی چیزی نگفتم
با هم کل کل میکنیم ولی احترامشو نگه میدارم.فقط در حد بحث.
و چون تنها کسی ام که نظرم با نظرش مخالف خودش بحثو شروع میکنه
انگار خوشش میاد حرصم بده!
به شدت با معتکف مخالفم
از اینکه جواب بدی رو با بدی بدی موافق نیستم
اگر قرار باشه ما این طوری با دیگران رفتار کنیم هیچ وقت هیچ کسی جذب اعتقاد ما نمیشه
عزیزم فقط خودتو بزن به بی محلی
یا لبخند تحویلش بده

پاسخ:
وقتی کسی 30 سال نماز نخونده،من چجوری نماز خونش کنم؟!
تا یه چیز اعتقادی میگم شروع میکنن به مسخره کردن!فقط منتظرن سوژه بدم دستشون یا فقط یه کلمه حرف بزنم
امشب سکوت رو ترجیح دادم و یک کلمه هم حرف نزدم.فقط در حد سلام و پذیرایی
خانم مهندس بهشت

اگر دوتا مطلب رو کامل خونده باشید متوجه میشید پسر عمه خانم زیزیگلو پاشو از گلیمش درازتر کرده

یکی میبینی هم عقیده ما نیست ولی دیگه حد خودشو نگه میداره یکی میشه مثل این آقا هی تیکه هی کنایه

زبان خوش اگر اثر داشت که خیلی ها اینجوری گستاخ نمیشدن
پاسخ:
البته فک نکنید که همش داریم بحث میکنیم.
در مورد چیزای جالبی که اونجا هست تعریف میکنه و عکساشو نشون میده که خب البته با این قسمتش هیچگونه مشکلی ندارم و خوشمم میاد تازه
بحث اصلی همون نقطه ضعفمه،همون اعتقاداتم یعنی

خب بازم میگم مخالفم
بذارین مسخره کنن
ولی به مرور زمان اونی که خسته میشه اونه نه شما
و اون بیشتر حرصش درمیاد
خیلی ها هم بودن 30 سال نماز خوندن اما یه لحظه پاشون لغزیده و دین و ایمونشون رو از یه فرد بی نماز که دین و ایمون درست و حسابی نداره فروختن
بیاین قضاوت نکنیم
به شخصه آدمای خشکه مذهبی رو دیدم که با رفتارشون گند زدن و بیشتر باعث شدن اونا از ما دور بشن
من الگومو از پیامبر میگیرم
تا جایی که من از پیامبر میدونم ایشون خیلی سختی ها کشیدن صد برابر سخت تر از این مسخره کردنای الکی رو تحمل کردن اما خم به ابرو نیاوردن و با هیچ کدوم بد رفتاری نکردن
من دیگه حرفی نمیزنم
چون بحث به نطرم فایده ای نداره
پاسخ:
ماجرای پیامبر و سختی هاشو که گفتی خیلی خوشم اومد :)
دمت گرم!

+اتفاقا بحث خیلی فایده داره.
پست های بحث برانگیز و جنجالی رو دوست دارم چون همه میتونن دیدگاهشون هرچند مخالف رو بگن

تاییدش نکن مرسی
پاسخ:
باشه ؛)
من یا بحث نمیکنم
یا وقتی حرف زدم یه مثالی میارم که توش هیچ بحثی نباشه
واس خودمم این طوریم
پاسخ:
آفرین
خوشمان آمد خانم مهندس :)
سلام
خیلی سخته تو این فضا زندگی کردن... خدا بهت توفیق بدهد و استقامت. الحمدلله این رسم در خانواده مان نیست. نمی گویم همه خانواده مقیدند، نه، اما جلوی پدرم کسی جرأت نمی کنه از این کارها بکند. :)
شاید صرف دست دادن مشکلی نداشته باشد، اما مقدمه می شود برای شکستن حریم بین  محرم و نامحرم. وقتی دست بدهی، خب روبوسی هم می کنی، خیلی راحت درباره همه چیز هم حرف می زنی...
در حق هم دعا کنیم که پایمان را از خطوط دینی فراتر نگذاریم.
پاسخ:
البته اینو همه میدونن من دست نمیدم و پشت سرم حرف زیاد زده شده که مثلن من با شوهر عمه بزرگه م دست ندادم.که همه احترامش میزارن بجز من! 
دست ندادم، بی احترامیه؟!
پس همون بهتر که بی احترامی کنم!
سلام
با این کار لبخندی عمیق به عمق همون اشک ها که از ته دل آقا میاد به لبشون نشوندی...
گوارای وجودت اون لبخند...
سال جدیدت پر از برکت و سلامتی.
یا علی
پاسخ:
سلام
خیلی خوشم اومد چقد من از این کامنتت
+سال خیلی خوبی داشته باش :)
هر دو یه معضل مشترک داریم :)
پاسخ:
متاسفانه بد معضلی هم هست...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی