زیزیگلو

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

ای خدایی که خالق خرسی
بنده را آفریده ای مرسی!

پیام های کوتاه
  • ۲۳ مهر ۹۳ , ۱۹:۲۱
    :)
بایگانی

1394 هجری شمسی

شنبه, ۱ فروردين ۱۳۹۴، ۰۲:۳۰ ق.ظ

+خب دیگه!  عیدتون خیلی خیلی مبارک :)

نوروز از منظر امام صادق علیه السلام  

  معلی می گوید: در صبحگاه نوروز به حضور امام صادق علیه السلام رسیدم حضرت ازمن پرسید : معلی آیا از امروز چیزی می دانی ؟ گفتم خیر ، لیکن ایرانیان امروز را بزرگ می دارند و به همدیگر تبریک می  گویند . امام فرمود : گرامیداشت امروز به سبب وقایعی است که برای تو بازگو می کنم


🔹نوروز 🔹همان روزی است که خداوند از بندگان خود میثاق  گرفت که بنده خدا باشند ، برای او شریک قائل نشوند و غیر از خداوند کسی را عبادت نکنند ، یعنی روز آزادی است.  

 

🔸نوروز 🔸همان روزی است که برای نخستین بار خورشید طلوع کرد ، یعنی روز روشنایی و درخشش است .                          


🔹نوروز🔹روز ی است که کشتی نوح بر جودی نشست ، یعنی روز نجات از عذاب الهی است

🔸نوروز🔸روزی است که حضرت ابراهیم علیه السلام بت ها را شکست ، یعنی روز مبارزه با شرک و بت پرستی .                        


🔹نوروز 🔹همان روزی است که جبرئیل امین بر پیامبر اسلام هبوط کرد ، یعنی روز دریافت  پیام الهی .                                  


🔸نوروز 🔸همان روزی است که رسول الله صلى الله علیه و آله وسلم حضرت على را بر دوش گرفت و بت های قریش رااز بالا ی کعبه به زمین ریخت ، یعنی روز پیراستن خانه های پاک از آلودگی ها ست.  


🔹نوروز 🔹روزی است که پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم حضرت علی علیه السلام را در محل غدیر خم به مردم به عنوان امیر المؤمنین معرفی کرد، یعنی روز پیمان با ولایت است .                  

🔸نوروز🔸همان رو زی است که قائم أل محمد ص ، حضرت مهدی علیه السلام، ظهور می کند وبر دشمنان عدالت ، پیروز می شود و حکومت عدل اسلامی را تشکیل می دهد .        



                  امام صادق فرمودند : نوروز که می آید ما منتظر فرج آل محمد ص هستیم ، زیرا نوروز از روزهای ما و روز های شیعیان ما است . شما آن را از دست دادید و پارسیان آن را نگه داشتند.

  • . زیزیگلو

نظرات  (۴)

سال نو مبارک دوست من
پاسخ:
ممنون.سال نو شما هم ایضا!

سالت پر از نگاه حضرت مادر زی زی جان
پاسخ:
ممنون.ان شاالله
سال خوبی داشته باشی :)
جالب بود.
در باب نوروز از اهل بیت سخنان زیادی هست که تا حالا زیاد برای مردم گفته نشده.
اما من فکر کنم منظور این باشه که روزی که چنین و چنان باشد یعنی همان روز نوروز است.
مثل اینکه امیرالمومنین می فرمایند روزی که در آن معصیت خدا نشود عید است.

+ سال نوی شما هم پر از رحمت و برکت.
پاسخ:
ولی من فکر میکنم منظورشون همون اول سال شمسیه
هرکی نظری داره!
+ممنونم :)
من فک کنم تبریک گفتم چند روز پیش...گفتم؟؟نگفتم؟؟
حواس ندارم که 
سال نو مبارک زی زی جان
پاسخ:
نمیدونم کیا تبریک گفتن!
ممنون عید توام خیلی خیلی مبارک باشه :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی