زیزیگلو

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

ای خدایی که خالق خرسی
بنده را آفریده ای مرسی!

پیام های کوتاه
  • ۲۳ مهر ۹۳ , ۱۹:۲۱
    :)
بایگانی

شعر و غزل چه داری؟ 4

پنجشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۵، ۰۴:۰۹ ق.ظ

حالتی بین گریه و خنده، بین خوابیدن و نخوابیدن

مثل یک مرد خسته ی جنگی با تمام وجود جنگیدن


حالتی منقلب بدون وضو، بی سلوک و سُجود و سجاده

مایعی لای مردمک هایت مثل بغضی که سالها مانده


حاشیه میروی نمیدانی که بگویی چقدر دلتنگی

مثل بازیکنی که مصدوم است، میدوی گاه و گاه می لنگی


بی هوا عشق میزند به سرت، حال خوبی شبیه آزادی...

مثل وقتی که حُکمت اعدام است، و بگویند دیگر آزادی!


ارتباطی عجیب میبینی بین چشمان او و لبخندت

از سر کوچه تا که رد بشود، ناگهان اُفت میکند قندت!


تحت تاثیر یک غزل هستی یک غزل مال فاضل نظری...

انقدر گریه پشت گریه شدی، که نمیماند از غزل اثری!


میروی روی بالکن تنها، تو و آن کِنت های منفورت

مثل یک خوب ِ قهرمان در فیلم، که به بدها نمیرسد زورت


متوجه نمیشوی که چقدر، در بزنگاهِ "من شدن" هستی...

خواستی تا دوباره توبه کنی، بشوی آنچه واقعا هستی

 

خیره بر آلبوم قدیمیتان، و تلقی واژه ی تنها....

مثلا فکر کن که با چشمت، عکس سلفی بگیری از دنیا!


میکِشی درد با تمام وجود، درد این خنده های زورکیَت

میشوی حبس ِبی ملاقاتی، تو و آزادی یواشکیَت


و دلت تنگ میشود به صداش، و زبانی که بعد از این لال است

نصفه شب زنگ میزنی اما، یک فلسطین برایت اشغال است

 

تا که خالی شدی از این احساس، زندگی ات عجیب و مبهم شد

تا که تهران شنید راز تورا، برج میلاد تا کمر خم شد!


نه تو تقصیر داری و نه خدا، بحث شعر و ترانه و سخن است...

تو برو لای یک قصیده بخواب. مشکل از عاشقانه های من است...


محمد مهدی متقی نژاد

+این شعرو دوست دارم...

و سلیقه ی شعری بعضی ها رو.

اگر حال داشتین برام شعر بفرستین...

  • . زیزیگلو

نظرات  (۴)

یه چند جاش رو تغییر میداد قشنگتر میشد البته من اینکار رو کردم ...!
  • بهار بهاری
  • میروی روی بالکن تنها

    :))))
    ابر میبارد و من میشوم از یار جدا 
    چون کنم دل به چنین روز ز دلدار جدا
    ابر و باران و من و یار ستاده به وداع 
    من جدا گریه کنان ابر جدا یار جدا...
    #امیر_خسرو_دهلوی
    #همایون_شجریان
    #رگ_خواب
    #ابر_میبارد


    مستقیم از کانال کپی کردم! 
    یعنی این قطعه از آلبوم جدید همایون فوق العاده است. فوق العاده.

  • مشتاق زیارت
  • اے ڪاش حرم بودم و مهمان تو بودم
    مهمان تو و سفره ی احسان تو بودم

    یڪ پنجره فولاد دلم تنگ تو آقاسٺ
    اے ڪاش ڪه زوار خراسان تو بودم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی