زیزیگلو

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

ای خدایی که خالق خرسی
بنده را آفریده ای مرسی!

پیام های کوتاه
  • ۲۳ مهر ۹۳ , ۱۹:۲۱
    :)
بایگانی

کشتی تو مرا...

پنجشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۵، ۰۶:۴۸ ب.ظ

کشتی تو مرا با قد رعنای بلندت

ای من به فدای شب گیسوی کمندت


اصلا نرود خواب به چشمان من امشب

از فکر تو و سرخی لبهای چو قندت


شیرین تری از هر چه عسل هر چه مربّا

خیلی نگرانم که مگسها ! نخورندت...


نثری؟ غزلی؟ مستندی ؟ شاه رمانی؟

کاینگونه شده ورد زبان ، بند به بندت!


هر دفعه تو در هر گذری حاشیه سازی

صد قافله صف بسته ز حالات لوندت


هشدار! زمینت نزند چشم حسودان 

هرچند که رد کرده بلا، دود سپندت !


می میرم و غیر از نگهت قاتل من نیست

در روز قیامت چه کنی با گله مندت؟؟


نه جان منی، جان به تو دادم ، گله ای نیست

ای من به فدای قد و گیسوی کمندت !


مریم صفری

  • . زیزیگلو

نظرات  (۱۱)

  • ♥️ っ◔◡◔)っ ♥️ mohammad)
  • من به یکی از بچه هامون تو مدرسه میگم رعنا :|
    لامصب خیلی درازه...
    پاسخ:
    رعنا قبلا معنای خوبی نمیداد! الان به خانومای با قد و بالای بلند میگن!
    مبارک هدر جدید :)
    از زیزیگولویی در اومدید چرا؟ :دی

    شعر خوبی بود. طنزمایه های خوبی داشت.

    پاسخ:
    صرفا جهت تنوع :))
    بیگ لایک
    پاسخ:
    قربانت :)
  • پرستو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
  • چه باحال و لوند بود این شعر:)
    پاسخ:
    از بین تمام شعرای این شاعر این شعرشو فقط دوس داشتم ؛)
    اون که معنای خوبی نمی داد راعنا بود 
    رعنا توصیف رفتاری بود که برخی او رو زیبا و برخی ابلهانه می دونن
    مثلا
    بر لب خشک جام رعنافش 
    عاشقان بوسه ٔ تر اندازند
    در معنای اول 
    و
    علم در دست یک رمه رعنا
    همچو شمع است پیش نابینا
    در معنای دوم
    پاسخ:
    ها که اینطور...
    سپاس!
    سلام اگر زبان شعرش آنقدر قدیمی نبود خوب بود!
    پاسخ:
    از ریتمیک بودنش خوچم اومد =))
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • من همین قدر که با حال و هوایت-گهگاه-
    برگی از باغچه ی شعر بچینم، کافیست...
    پاسخ:
    دیوانه تر از مردم دیوانه اگر هست
    جانا، به خدا من... به خدا من... به خدا من

    یک دم، نه به یاد من و رنجوری ی ِ من تو
    یک عمر، گرفتار به زنجیر وفا من
    به لحاظ طنز و یه سری ریزه کاری های ادبی مثل چسباندن قافیه و رعایت وزن شعر خوبی بود 

    ولی محتواش خیلی سخیف بود ((: 

    والا...

    اینو دوست داشتم :دی 

    خیلی نگرانم که مگسها ! نخورندت...



    پاسخ:
    مصداق عینی موی بلند روی سیاه ناخن دراز واه واه واه بوده!
    :))عضوی تو بیانیها؟:¶
    پاسخ:
    متوجه نشدم چی گفتی :|
    بیانیها:))
    شبکه اجتماعی بیانیها...مختص بروبچ بیان:))
    اینجا:«
    bayaniha.blog.ir
    پاسخ:
    واو که اینطور!
    نه عضو نبودم الان دیدمش
    عضو شدی درخواست بده:))
    پاسخ:
    عضو شدم... ولی چجوریاس؟ به چه درد میخوره عضویت؟! چیکارا میشه کرد یعنی؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی