زیزیگلو

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

ای خدایی که خالق خرسی
بنده را آفریده ای مرسی!

پیام های کوتاه
  • ۲۳ مهر ۹۳ , ۱۹:۲۱
    :)
بایگانی

معرفی کتاب

چهارشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۰۱:۵۵ ق.ظ

به معرفی کتاب های خوب نیازمندیم. دریغ نفرمایید.

+فرمودن: " باز کن این نظراتو دلمون آب شد والا... کتک میخوای ها... غووووووووداااااا"  !!


  • . زیزیگلو

نظرات  (۲۷)

سلام
راست میگ دیگ باز کن نظرات رو :|
هوم ... والا کتاب خوب الان مد نظر ندارم !
پاسخ:
سلام
تو هنوز زنده ای؟!
+باز کردم دیگه :)
آره هنوز میتونم راه برم :دی
پاسخ:
بق بقو تو باید پرواز کنی ؛)
آررره 
اما الان رو زمینم خستگی دَر کنم ;)... وقت پروازم میرسه دوباره :)))
پاسخ:
:)))
  • پرستو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
  • مرگ قسطی سلین فردینان
    نوای اسرار آمیز اریک امانوئل اشمیت

    پاسخ:
    نویسنده ی دومی اسمش سخته چقدررر!
    مرسی
    کتاب مبانی انتقال حرارت نوشته جک هولمن. ترجمه مرتضی سهرابی!
    خیلی کتاب خوبیه خیلی.
    .
    هشتگ خطر ریزش سنگ نمک!

    پاسخ:
    منم کتاب کراوس رو به شما پیشنهاد میدم... -_-
    +نمکیههه نمکککک!
    سلام 
    و ناگهان کامنت دانی را گشودیم باشد که رستگار شوید!
    جادوگر ها نوشته رولد دال 
    دره گل سرخ نوشته آسترید لیندرین
    تو رده کودک و نوجوان
    وداع با اسلحه، ارنست همینگوی
    خوشه های خشم ، جان اشتاین بک
    تو رده بزرگسالان
    و عبور از مرز جهنم و کتاب مسیر سبز هردو نوشته استفن کینگ ژانر وحشت و خیال پردازی
    پاسخ:
    سلام
    هیچکدوم ازینا رو نخوندم... مرسی باران
    راستش من جدیداً قیدار رو خوندم و خیلی، خیلی، خیلی دوستش داشتم!
    اول اینکه، کتاب در موردِ شخصیتی به نامِ قیداره؛ مردی که با پهلوون تختی کشتی می‌گرفته؛ جوون مرده؛ گاراژداره و راننده‌های زیادی براش کار می‌کنن و البته بیشتر از از راننده‌ی گاراژش بودن، مریدشن. توی رمان شخصیتی هست به نامِ آقاسیدگلپا :) و این آدم از اون سیدهای به قولِ قیدارخان، باطن‌داره...
    یه‌جور جامعه‌ی آرمانی رو شاید می‌خواسته نشون بده. اینکه می‌تونیم جامعه‌ی خودمون رو خودمون، جوری که دوست داریم بسازیم اما الگویی که امیرخانی می‌ده، ترکیبی از آیین‌ها، سنت‌ها، عشق و خداست :)
    البته که خیلی‌ها دوستش نداشتن. 
    یک، نثرِ امیرخانی موردِ پسندِ خیلی‌ها نیست. اما من خودم شخصاً نثرهایی که به شعر نزدیکی دارن رو خیلی می‌پسندم. نثرهایی که قصدِ زدنِ حرف‌های خوب دارن، توی لفافه‌های پیچیده. همچنانکه نادرِ ابراهیمی رو بی‌نهایت عاشقم اما خیلیا دوستش ندارن :)
    دو، امیرخانی یه ویژگی توی کتاب‌هاش داره که اینو منم دوست ندارم. ازنیم‌فاصله زیادی استفاده می‌کنه و خب علاقه‌ش اینه شاید، انتخابش اینه شاید، می‌خواد متفاوت باشه شاید. هرچی هست من خوشم نمی‌آد. مثلا «امروز و دیشب» رو می‌نویسه «ام‌روز و دی‌شب»
    سه، اینکه هیچ اتفاقِ هیجان‌انگیزی توی داستان نیست. بیشتر یه روالِ آرومه، یه جریانِ ثابت.

    و من دوستش دارم چون نثرش دلبره و مهم‌تر، چون توی نوشته‌هاش جنون رو حس می‌کنم. جنون نه به معنای بدش؛ جنون در معنای آدمی که احساساتش خاصِ خودشه. آدمی که زیادی عاشقه....خُله...نمی‌دونم چه‌طوری بگم. چون خودم خُلم و معنای خل برام واضحه. یعنی... دیوونه‌س دیگه. چی بگم :(

    + حالا بگی قیدار رو خوندی بعد از اینهمه فَک که زدم. آی بخندیم :)

    + اگه چیز...تاریخ بیهقی رو یه گزیده‌ای چیزی بگیر بخون. خیلی جذابه لعنتی...بعد این مرحوم(بیهقی) انقدر جذاب از کارای بی‌شعورانه‌ی امیرمسعود تعریف می‌کنه می‌خوای بری بکشیش و تاریخ عجیب تکرار می‌شه و خلاصه...قشنگه.

    +کلا امیرخانی من دوست دارم.

    + قیدار رو چون خوندنش تازگی تموم شده پیشنهاد کردم. چون من خاطرات و اتفاقات و اسامی بعد از یک‌هفته تکرار نشدن از ذهنم پاک می‌شن. قدیمی‌ترا رو یادم نیومد :/

    والا...به قولِ قیدار، حق؟ :)

    پاسخ:
    سلام و نه نخوندمش خوشحال باش =))
    خوشم میاد در عین معرفی تحلیل هم میکنی
    من جانستان کابلستانش رو تا نیمه هاش خوندم و از بیانش فوق العاده خوشم اومد چون گرم و صمیمی بود ولی چون از خوندن سفرنامه خیلی خوشم نمیاد کنارش گذاشتم

    حق :)
    یه رمان عاشقانه هست بعید می دونم گیرتون بیاد به اسم در( حرف ر کسره داره) تنگ ٬شاهکار آندره ژید من نسخه قدیمیش رو دارم چاپ سال ۱۳۲۷ عه شاید تو کتابخونه های بزرگ بتونید پیدا کنید.

    حرمان هور هم بی نظیره یاداداشت های شهید احمدرضا احدی٬ فوق العاده اس. 

    توحید مفضل هم دنیایی برا خودش اسرار خلقت از زبان امام صادق (ع)

    اینا فعلا بخون تا بعد:دی

    پاسخ:
    فکر کنم عمرا گیرم بیاد :|
    کتابای قدیمی اینجا زیاد هس... میگردم دنبالش... 

    سپاس!
    اریک امانوئل اشمیت کجاس سخته؟:دی
    °_^
    پاسخ:
    اونجاش :|
    لا تحزن رو بخونم خودم نخوندم البته ولی میگن خوبه!
    البته باید مذهبی باشی :) 
    پاسخ:
    میخونم پس :)
  • پرستو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
  • آسونه که اسمش فقط یع کم طولانیه
    کلا کارای اشمیت نمایشنامه اس اما عالیه، از بس که غافلگیرت میکنه. جز کتاب من یک اثر هنری هستم که به شکل رمان نوشته.
    عشق لرزه هم خوبه مال همین اشمیته.
    سفر در اتاق نسخه برداری پل آستر هم خوبه
    در انتظار گودو مال ساموئل بکته
    پاسخ:
    میخونمشون... کتاب با موضوعات جدید :)
  • فاطمه غلامی
  • رودخوانی
    پنج شنبه فیروزه ای
    نامیرا
    سفر به گرای 270 درجه
    داستان سیستان
    منِ او
    طوفان دیگری در راه است
    دختران آفتاب
    کتاب
    کمی دیر تر
    من زنده ام
    آن 23 نفر
    شطرنج با ماشین قیامت



    بسه؟! :/
    پاسخ:
    چقدر به لحاظ انتخاب کتاب و نوع موضوع مورد علاقه شبیه همیم... 
    چندتا از اینایی رو که گفتی خوندم 
    ممنون :)
  • محمود بنائی
  • هرکتابی دستت اومد بخون، اگه بیست تا صفحه اولش جذبت نکرد برو کتاب بعدی :/ ( اینم شد راهنمایی آخه؟)
    واقعا دیگه میلی به اومدن اینجا نداشتم، خوب شد نظراتو باز کردی.
    پاسخ:
    واقعا خوب شد نظراتو باز کردم پس!
    بیست صفحه آشنایی زیاده =))
    کتاب استاد عشق :)
    سرنوشت دکتر حسابی
    پاسخ:
    خوندمش.... عاوووولیه... همون کم حجمه که جیبیه دیگه؟
    خب مشکل منه مگه؟ گفتین کتاب خوب معرفی کنین. :))
    این کتابه هم کتاب خوبیه. :دی
    مثلا اگه گفته بودین رمان خوب خارجی میگفتم از جرج اورول بخونین. 1984رو یا مزرعه حیوانات رو. یا اینکه پیرمرد  و دریا رو بخون از همینگوی. :)
    یا مثلا اگه گفته بودین رمان ایرانی خوب میگفتم نادر ابراهیمی(مردی در تبعید ابدی-آتش بدون دود.) یا اگه عاشقانه تر دوست دارید سیمین دانشور(سو وشون- جزیره سرگردانی-ساربان سرگردان). :)
    ولی گفتین کتاب خوب باشه فقط.:دی

    پاسخ:
    با تچکر از معرفیجات شما... همینا منظورم بود دیگه :دی
    داد بر من...
    کل کتابایی که فاطمه غلامی گفته هم.
    الان نامیرا و ارمیا و دختران آفتاب با هم در دست مطالعه‌ اینجانبن:/
    سفر به گرای ۲۷۰ رو دوست نداشتم البته چندان. به غیر از بخش شهادت یکیشون که جیگرم کباب شد بخشای دیگه‌ش خیـــــلی دلبری نکرد. از این نویسنده دشت‌بان رو بیشتر دوست داشتم.
    چون تمومشون نکردم هنوز پیشنهاد ندادم ولی عالین. دختران آفتاب البته نثرش خیلی ننره، ولی مفاهیم خیلی خیلی خیلی جذاب و مفیدی داره. رهبرم که تقدیرش کرده و اصا هلاک دیگه...
    نامیرا هم که عشق ^_^  ارمیا هم که امیرخانیه و مجدداً عشق :)


    پاسخ:
    نامیرا رو خوندم ... عالیههه
    ارمیا رو چندساله میخوام بخونم یعنی کلا کتابای امیر خانی رو... نمیدونم چرا قسمت نمیشه هی!
    معمولا بیشتر کتابایی که خوندم همونایی هست که رهبر معرفی کرده... حالا میخوام همه چی بخونم!
    راستی ملتِ عشق هم گزینه‌ی خوبیه. جذابه... اگه خواستی تستش کنی یه سی صفحه بخون بعد. چون به مرور درگیرش می‌شی. داستان عارفانه و عجیب و جالبی داره اما اولاش اصلا اینجور به نظر نمیاد.

    پاسخ:
    آها...باشه میزارمش توی لیست :)
    رویای نیمه شب
    قدیس 
    ارمیا 
    انسان کامل
    سقای آب و ادب
    مرد رویاها 
    پدر عشق و پسر 
    پاسخ:
    دمت گرم... رویای نیمه شب و سقای آب و ادب رو هم قبلا قرار گذاشته بودم بخونم یادم رفته بود...سپاس!
    کجاش؟:دی

    پاسخ:
    چن بار بگم؟ اونجاش دیگه :|
  • گمـــــــشده :)
  • اوصیکم به خواندن شاهنامه به نثر
    پاسخ:
    یکم زیاده و همت میخواد... چهارشنبع ها اینجا کلاس شاهنامه خوانی واسه عموم هست... سعی میکنم برم تا وقتی که خونه م
    ای زی زی گولو گولو گولو گولو
    ممنون
    ^_^
    به نظرم زمینه مطالعاتی رو هم بگی خیلی خوبه
    پاسخ:
    هرچی...موضوعش مهم نیست... :)
    کتاب خوبی باشه همین کافیه
    گفتم ارمیا در دست مطالعه‌ست و پیشنهادش ندادم؟
    دارم با این کتاب می‌میرم. بخون... خوندی فکر کنم. نه؟
    بخون...
    امیرخانی دیوونه‌س :))))
    پاسخ:
    نه نخوندم ارمیا رو... الان دارم قیدارش رو میخونم که معرفی کردی :)
    خیلی قشنگ و به جا فرمودن غوغاسالاران:دی
    پاسخ:
    باوشه ؛)
  • کبوتر خاتون
  • من الان دارم "مردی در تبعید ابدی" نادر ابراهیمی رو میخونم
    با خوندن هر خط و کلمه و جملش لذذذذت میبرم :)
    زندگی ملاصدرای شیرازی 

    پاسخ:
    عه... باوشه میخونم...تچکرات
    بعد از قیدار، ارمیا رو بخون، بعد از ارمیا «از، به»...
    البته نه اینکه بگم حتما اول اینا رو بخون ها... ولی به این ترتیب بخونی فکر کنم خوب باشه...
    الان زندگیِ من به دو بخشِ قبل از ارمیا و بعد از ارمیا تقسیم شده.
    حالا دارم بال بال میزنم که چی کار کنم. چی بخونم که بشه ارمیا...چی ببینم که بشه ارمیا...
    چی کار کنم که طعمِ ارمیا تو دلم باقی بمونه.
    ماهه این کتاب...ماهه...ماهه...ماهه
    اگه دیوانه‌ای، حتما بخونش :)

    پاسخ:
    :p
    دیوونه از دیوونه خوشش میاد :دی
    باشه خدا قسمت کنه میخونمش دیگه !
    بعد از ارمیا هم بیوتن رو بخون....(ایکون پا برهنه وسط بحث) :دی
    پاسخ:
    :))) بیوتن اسم یه نوع آمینو اسیده که ؛)
    سلام
    آنک آن یتیم نظر کرده/محمدرضا سرشار

    تقریبا همه آثار امیرخانی را جز علمی هایش خوانده ام. اتفاقا برعکس تو، از سفرنامه حظی وافر می برم. چون خیال نیست.
    پاسخ:
    سلام.
    ممنون :)
    نمیدونم چرا ازین سفرنامه خوشم نیومد :/

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی