زیزیگلو

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

ای خدایی که خالق خرسی
بنده را آفریده ای مرسی!

پیام های کوتاه
  • ۲۳ مهر ۹۳ , ۱۹:۲۱
    :)
بایگانی

شعر و غزل چه داری؟ 12

شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۶، ۰۸:۱۷ ب.ظ

کاش میشد زندگی تکرار داشت 

لااقل تکرار را یکبار داشت 


ساعتم برعکس میچرخید و من 

برتنم میشد گشاد این پیرهن 


آن دبستان ،کودکی ،سرمشق آب 

پای مادر هم برایم جای خواب 


خود برون میکردم از دلواپسی 

دل نمیدادم به دست هر کسی 

 

عمر هستی ، خوب و بد ، بسیار نیست 

حیف هرگز قابل تکرار نیست ...


  • . زیزیگلو

نظرات  (۲۳)

عجب شعری علی رغم ضعیف بودنش چقدر نوستالژیک بود ((: 
پاسخ:
انقدر بدم میاد ازینایی که شعر ضعیف میزارن! :دی
اگر بارها تکرار هم میداشت ما باز هم همین بودیم تماممون و قرار نبود چیزی طور دیگری باشه
پاسخ:
نه... ما میتونیم خودمونو تغییر بدیم... ما تا نخوایم همینیم که هستیم...
خیلیا بهم میگفتن و میگن غیرقابل پیش بینی ام ... و این باعث میشه که گاهی واسه ی پستای خودم کامنت بذارم!
اگر الانم زندگیامون تکرار نداره و اونجوری که میخواستیم تا الان پیش نرفته هنوزم وقت واسه تغییر هست... شاید فکر کنیم فرصت کمه ولی میتونیم تمام تلاشمونو بکنیم که اونجوری که دلمون میخواد زندگیمونو بسازیم...
چرا ماها زود تسلیم میشیم؟
پاسخ:
فدای نفست :دی
  • پرستو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
  • خداروشکر تکرار نمیشه 
    بشه که چی بشهف پدرمون در اومد تا این سی سال گذشت بابا 
    پاسخ:
    فکر کن به اینایی که تازه میرن کلاس اول :|
    براشون صبر مسئلت دارم!
    گرچه یک لحظه بعد بی تردید
    تیغ داغ تموز اینجا بود
    مادرم گریه کرد و با خود گفت
    کاش بی بی هنوز اینجا بود
    پاسخ:
    تموز همون ماه تیر اونا میشه اگر اشتباه نکنم
    این غزل نبود :دی
    شعر و مثنوی چه داری؟! 
    پاسخ:
    ما همه اشعارو به یه چشم میبینیم =))
    وقت رفتن
    کاش در چشمم نمی غلتید اشک
    آخرین تصویر او
    در چشم هایم تـار بود ..
    پاسخ:
    عشق و عاشقی که فقط به شعر گفتن نیست
    عشق جرات میخواد
    جربزه میخواد
    که من معتقدم اگر طرف واقعا عاشق باشه جراتش رو هم پیدا میکنه
    اینم نسخه صوتی
    http://bayanbox.ir/info/4671679439891418802/shear
    پاسخ:
    غمگین و زیبا...
    صدای کیه؟
    @باران این صدای خودته ؟ :|
    پاسخ:
    نیاد بگه آره که من تا حالا فکر میکردم باران دختره :|
    میگم این غزل نبودا؟! :d

    چشم می بندی و بغض کهنه ات وا می شود
    تازه پیدا می شود آدم که تنها می شود

    دفتر نقاشی آن روزها یادش بخیر
    راستی! خورشید با آبی چه زیبا می شود

    توی این صفحه؛ بساط چایی مادربزرگ...
    عشق گاهی در دل یک استکان جا می شود...

    زندگی تکرار بازی های ما در کودکی ست
    یک نفر مادر یکی هم باز بابا می شود

    چشم می بندی که یعنی توی بازی شب شده
    پلک بر هم می زنی و زود فردا می شود

    گاه خود را پشت نقشی تازه پیدا می کنی
    گاه شیرین است بازی گاه دعوا می شود

    می شماری تا ده و دیگر کسی دور تو نیست
    چشم را وا می کنی و گرگ پیدا می شود

    این تویی طفلی که گم کرده ست راه خانه را
    می گریزد؛ هی زمین می افتد و پا می شود

    گاه باید چشم بست و مثل یک کودک گریست
    چیست چاره؟ لااقل آدم دلش وا می شود

    تو همان طفلی که نقاشیش کفتر بود و بام
    و دلت این روزها تنگ است،آیا می شود؟؟

    از حسن بیاتانی عزیز 
    پاسخ:
    سلام آقای کانال حذف کن😒

    +👌
    عشق و عاشقی یه طرفه ای که خریدار نداشته باشه همون در حد شعر گفتن بمونه بهتره
    پاسخ:
    من عشق و عاشقیای زیادی رو دیدم که یه طرفه بوده و اونقدر یه نفر جرات به خرج داده که دو طرفه شده. اصلا بحث این نیست...بحث اینه که "عشق جگر میخواهد!"
    نه بابا پسره من قبلا بهش گفته بودم 
    گفتم اسم دخترونه گذاشتی واسه خودت اما گوش نداد که اسمشو عوض کنه ((: 
    پاسخ:
    واااای :))
    خدا وکیلی من دیگه مشق نوشتن رو نیستم :)
    پاسخ:
    من از تکلیف نوروز و پیک بهاری متنفرم! 
    چند روز پیش داشتم تو خونه اعلام میکردم که معلمای سوم چهارم و پنجم دبستانمو هیچ وقت نمیبخشم!


    طیب طیب الله ، احسنت باریکلا

    جدا آفرین

    به همان علت که هم میدانی و هم نمی دانی

    در هر صورت آفرین صد آفرین دختر خوب و نازنین

    پاسخ:
    :دی
    لااقل میگفتی چرا!

    دردا که از آن آهوی مشکین سیه چشم

    چون نافه بسی خون دلم در جگر افتاد

    وکیلم محمد حسین توضیحات کامل رو ارائه داد الحمد لله ؛)
    پاسخ:
    :|
    جوابم تا پیش از این به کامنتای شما با نظر به این بود که شما دخترین !
    ر.باران جان کامنت هات غلط اندازه ، الان من آیا وکیلم خوندم اول کامنتت رو :))) 

    نگفتی صدای خودته یا نه ؟
    پاسخ:
    خطای دید دارین!
    نگفتن...
    سلام.
    حذف نکردم که. 
    فقط مونده بود دوستان سرم رو از تنم جدا کنم. اینقدر قدرت اختیار دارم تو دنیای مجازی :|

    پاسخ:
    سلام
    نمیگم یکیش من بودم

    جوابت احسنت داشت

    پاسخ:
    :)
    زندگی هر روز تکرار داره
    تکرار موقعیتی که در آن تصمیم می گیریم
    تصمیم های نو به نو که آینده حال و حتی گذشته رو تغییر میده
    پاسخ:
    چه حال بد کنه این روندای تکراری و خسته کننده
    لااقل همین تصمیمای نوئه که از حالت یکنواخت درش میاره
    از طرف اسمم عذر خواهم...
    پاسخ:
    همینطور که ایمان میتونه اسم دختر و عبد الزهرا اسم پسر باشه، ر.باران هم میتونه یه آقا باشه مثلا!
    اشکال نداره

    به طرب حمل مکن سرخی رویم که چو جام

    خون دل عکس برون می‌دهد از رخسارم

    پاسبان حرم دل شده‌ام شب همه شب

    تا در این پرده جز اندیشه او نگذارم

    دیده بخت به افسانه او شد در خواب

    کو نسیمی ز عنایت که کند بیدارم

    چون تو را در گذر ای یار نمی‌یارم دید

    با که گویم که بگوید سخنی با یارم

    .......

    با که گویم؟

    با که گویم که به چه سان می گذرد این سال و همه سال و همه سال .....


    می تونی معنا کنی زیزیگولو آسی پاسی درا کوتا تا به تا یعنی چی ؟

    پاسخ:
    معنیش کنم؟
    واست بنویسم اینجا؟ 
    یا واسه خودم تو دلم معنی کنم؟
    هلالی شد تنم زین غم، که با طغرای ابرویت
     که باشد مه، که بنماید زطاق آسمان ابرو...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی