زیزیگلو

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

ای خدایی که خالق خرسی
بنده را آفریده ای مرسی!

پیام های کوتاه
  • ۲۳ مهر ۹۳ , ۱۹:۲۱
    :)
بایگانی

 باهام که حرف میزد لهجه داشت،
اومدم فکر کنم...تمام فکرام با لهجه ی اصفهانی بود!

+اینجا از هر شهری چندتایی داریم، مثلا چندتا دارابی هست...ولی لهجه ی دوتاشون قشنگه...
یا فسایی زیاد هست...ولی لهجه ی یکیشونو فقط دوست دارم
با اینکه لهجه ها یکیه ولی صدا و نحوه ی ادا کردن متفاوته...

به این نتیجه میرسیم که مردم یه شهر ممکنه لهجه یا گویش مثل هم داشته باشن...ولی بعضیاشون قشنگ تر حرف میزنن!

  • . زیزیگلو

نظرات  (۲۳)

بد لحجم داااااااااغون داغووووووووونا
فقط کافی 3دقیقه با کسی صحبت کنم که لحجه داره
میشم اورجینال
چند موردی که تلفنی بوده اخر مکالمه رسما گفتن:
خانوم، شوما اول زنگ زدید لحجه نداشتید! (اصفهانی خوانده شود)

یادش بخیر مشهد میرفتیم
دوستام میرفتن جلو فروشنده رو به حرف میگرفتن من تنظیم بشم
بعد من صوبتای خریدو گفتو گو شروع میکردم
ماشالا همه ایران به خون تهرانیا تشنن و تو خرید جبران میکنن!
پاسخ:
در عرض سه دقیقه تنظیم میشدی ها؟! :)))
میخواستی بگی مثلا یعنی یعنی تهرانی هستی؟! ؛))
  • کلنگ همساده پسر
  • من توی دانشگاه هر روز با یک قومیتی دم خور بودم و تا فردا صبحش به لهجه همان قومیت تکلم می نمودم! به همین صفحه کلید قسم!
    پاسخ:
    چقدرررر تاثیر پذیری کلنگ خان :)
    + چند روز درگیر اسمت بودم یعنی! :))
    اصفهون :)))
    این بنده نگارنده یک اصفهونی با لهجه شبیه شیرازی ام!!!!
    پاسخ:
    یعنی چجوری اونوخ؟!
    موافقم شدید .
    پاسخ:
    عه؟ :)
    خب دیگه لحن و صدا فرق داره
    پاسخ:
    حتی لهجه های اونایی هم که همشهری ان فرق داره
  • محمود بنائی
  • بلللللله! خیلی مهمه! یک صداهایی کلا یک آدم هایی به دل میشینن لامصبا!
    پاسخ:
    اون "لامصبا" ی آخر یعنی یه چیزی پشت این کامنتتون نهفته س!
  • مستر نیمــا .
  • منو ندیدین پس :)))))))))
    پاسخ:
    رادیو شرکت کن بشنویم لهجتو مستر!
    آقا ما یکی رو داشتیم اصفهونی بود، می‌بردیمش تو بستان می‌شوندیم برامون حرف بزنه! اصن ی وضی! :))
    پاسخ:
    :)))) چه مشتاقانی بودین شما!
    به درسم همینجوری گوش میدادی!
    منم بد لهجم زود لهجه بقیه رو می گیرم همه لهجه ها رو دوست دارم منهای شمالی :|

    پاسخ:
    از شمالیا ضربه خوردی؟! ؛)
    من خیلی زود لهجه میگیرم :|
    ترم پیش لهجه ی سبزواری گرفتم بعد کاشونی بعد شیرازی :|
    الانم در حال پاس کاریم :|
    پاسخ:
    لهجه ی شیرازیا قشنگه
    ولی یه پسر هست هم رشته ای و ترم بالاییمون و کاشونیه....
    در مورد انتقالی داشتم باهاش حرف میزدم...و هییچی از حرفاش نفهمیدم :|
    تو دلم میگفتم عب نداره حالا میرم از یکی دیگه میپرسم :))
  • اسی بولیده
  • کلا لهجه تاحت تاثیره!
    پاسخ:
    تحت! :))
  • اسی بولیده
  • زی زی جان میای 20 سوالی؟؟
    پاسخ:
    بیا
    تو بپرس من حدس میزنم!
  • اسی بولیده
  • کسی که میپرسه باید حدس بزنه!!
    پاسخ:
    آها همون
    خب من الان باید بپرسم؟!
    تو جیب جا میشه؟
  • اسی بولیده
  • بله

    اولین سوال!

    پاسخ:
    گوشیه؟
  • اسی بولیده
  • نه!

    شد 2 تا

    پاسخ:
    مشکیه؟
  • اسی بولیده
  • نه

    شد3

    پاسخ:
    برقیه؟
  • اسی بولیده
  • خیر4
    پاسخ:
    فلزیه؟
  • اسی بولیده
  • no

    5

    پاسخ:
    کلیده؟
  • آقا مسیحا
  • قشنگتر از لحجه داریم ؟! 
    پاسخ:
    آره! گویش! :))
  • اسی بولیده
  • خوابیدی؟؟

    شب خوش

    پاسخ:
    خوابم برد...آیم ساری!
    نه بابا ضریه چی لهجه است دیگه دوست نمی دارم :)
    پاسخ:
    :) میکشن حرفاشونو؟
  • سرباز جامانده
  • ن من خوشبختانه لهجه گیر نیستم
    پاسخ:
    برعکس من! اورجینال اون لهجه ای میشم!
    سلام

    کربلا که بودیم از بس سعی داشتم لهجه عراقی با دوستان عربم صحبت کنم واقعاً لهجه بیشتر استان های خودمون فراموش کرده بودم.

    مثلاً یه بار چند تا اصفهانی و شمالی توی وَنمون بودن که کرایه کرده بودیم هر چی به مغزم فشار آوردم این شمالیا چه جوری حرف میزدن (لهجه شون منظورم) هیچی به ذهنم نمیومد!

    + الان یعنی زیارتم قبول :)
    پاسخ:
    سلام
    زیارت قبول!!!
    امیدوارم یادمون کرده باشین!
    تف به ریا! :)))

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی