زیزیگلو

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

ای خدایی که خالق خرسی
بنده را آفریده ای مرسی!

پیام های کوتاه
  • ۲۳ مهر ۹۳ , ۱۹:۲۱
    :)
بایگانی

قاشق کثیف و چرب و تخم مرغی!

يكشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۹ ق.ظ
صب پاشدم و تند و تند لباس پوشیدم و صبحونه تخم مرغ سرخ کردم خوردم و چون تا عصر قرار بود دانشگاه باشیم  و کلاس داشتیم همرا خودم غذا بردم
حالا چی؟! عدس پلو و سالاد!
اونم سالاد شیرازی که فقط خیار داشت! گوجه هام تموم شده بود چون! آبغوره هم که نداشتم...یه لیمو ترش از یکی از بچه ها چلوندم توش.
بعد این ظرف در بسته ی سالادم از ظرف در بسته ی ناهارم بزرگتر بود! با اینکه سالاد کمتر بود!
بچه ها میگفتن از همین مشخص میشه که تغذیه میخونی!

بعد دنبال قاشق میگشتم...نبود
همون قاشقی که باهاش تخم مرغ سرخ کرده بودم و چنتا آشغال و نون و ... روی زمین ریخته بود و با همون قاشق جمعشون کرده بودم رو انداختم تو پاکت؛ و د برو که رفتیم!
تاره تو دانشگاه با آب و تاب واسه بچه ها توضیح میدادم که قاشقم چرب و تخم مرغی و آشغالی و کثیفه...خودمم غش غش میخندیدم :|
موقع ناهار شد! رفتم توی سرویس بهداشتی مسجد با مایع دستشویی شستمش :|
حال به هم زن هم خودتونید... بالاخره بهتر از این بود که بخوام جلوی جمع کثیری با دست برم تو ظرف سالاد و عدس پلو!

نتیجه ی اخلاقی: آدم باید دوران دانشجوییش هر چیزی رو تجربه کنه و با کمبود هاش بسازه و کنار بیاد .نقطه.
  • . زیزیگلو

نظرات  (۲۷)


:)

پاسخ:
؛)
سلام باران!
تو آموزشی محل شستن ظرف و دستشویی و آبخوری سرباز ها یکی بود تازه بعضیا ریش هم میزدن سر هم میشستن 
همونجا هیچ وقت هم صابون مایع نداشت !!!
پاسخ:
اه اه اه!
فک کن یه نفر دستای کثیف دستشویی ایشو توی لیوان یه نفر دیگه بشوره!
عوق!
زندگی در شرایط سخت به این میگن دیگه :) 

والا... 
پاسخ:
به این نمیگن زندگی که!
هی میگن سربازی سخته، من اصن نمیدونستم چجوری! 
سربازی سخت نیست؛ بلکه چندش و حال به هم زنه!
میگن ج سلام واجبه 
سلام به روی ماهتون :**

خیلی خستم امروز کوه کندم :)
 خوندمت فقط یه چیز آدما باید خودشون با شرایط وفق بدهند و تو وفق دادی آفرین.

شب بخیر :**
پاسخ:
وفق در این حد! 
نیومده داری میری؟!

شبت بخیر :)
سخته سرماخورده باشی بعد ساعت 6 صبح تو هوای اسفند ماه ببرن مجبورت کنن بدون کلاه و کاپشن فقط با یه گرم کن 2000 متر بدویی سخت نیست ؟! 
پاسخ:
میتونی به تهش فکر کنی که گرررم میشی از این همه دویدن و میفهمی این یدونه گرم کن فکر اقتصادی بوده در اصل!

+سخته ولی
اون سرماخوردگی و 6 صبح از همه ش عذاب تره!
آقای م ح سلام
والا من حاضر بودم برم سربازی نه اینکه الان دخترم نفسم از جای گرم بلند میشه.
نه ! واقعا نه !
همیشه میگم کاش ما دخترا هم سربازی داشتیم !
سربازی آدم ها رو میسازه من بشخصه خیلی دوست داشتم تو دوران خیلی جوونی سرباز بودم:)


+
حالا میرم.
خیلی خستم فرداعصر  باید برم شناسایی
 ظهرم  نهار درست کنم کلی کار دارم :)
شبت بخیر 
پاسخ:
منم یه بار که یه نفرو تو برنامه ی علی ضیا دعوت کرده بودن و در مورد سربازی قرار بود حرف بزنه، پیامک زدم و نوشتم "چرا ما دخترا نمیتونیم بریم سربازی؟!"
بعد خوندش و خودشو اون آقاهه که نمیدونم سردار بود ستوان بود سروان بود چی بود، خندیدن :|

ولی  اگه راس میگی برو خوابگاه که از صد تا مرد مرد تر میشی!
  • اسی بولیده
  • سلام عزیزم:)

    آفرین که از کمترین امکانات بیشترین استفاده رو میبری !!

    من به تو افتخار میکنم :دی

    پاسخ:
    ممنونم!
    پشت هر زن موفق یه گروه از مخاطبین وبلاگیه موفقه!
  • اسی بولیده
  • سلام باران:)

    نیومده رفتی؟؟

    باشه برو

    خسته نباشی

  • اسی بولیده
  • منم دوست دارم سربازی برم!

    البته فقط بخاطر دور همی دوستانه و اینا :دی

    خوابگاه رو هم دوست داشتم تجربه کنم که البته 2 هفته تجربش کردم ، خوب بود اما فقط برای همون مدت ! ;)

    پاسخ:
    پس تو که خوابگاه نرفتی، فکر سربازی رو کلن از ذهنت بیرون کن...
    اینجا که همه چی در اختیارمون هست و آزادیم، مینالیم...چه برسه به سربازی...
    ولی پسرا حتما باید سربازی رو برن
    به عینه مشاهده شده با سربازی رفتن خیلی عوض شدن
  • کربلایی سعادت
  • سلام
    زندگی دانشجویی همینه دیگه
    البته روی سلف دانشگاه هم میشه حساب کرد گاهی اوقات!
    پاسخ:
    سلام
    مخصوصا اگه دست پخت آشپز ما باشه غذاش!

    مگی زی زی میزاره بخوابیم ؛ )
    سلام اسی جان 
    خوابگاه دیگه چی داره ؟
    من سخت تر از شرایط خوابگاه رو هم که تجربه کردم.
    بخدا اگر من خوابگاهی بودم کلی کار در جهت رفاه دانشجوها انجام میدادم 
    نمونه اش ورود یا الله  ها به خوابگاه ها رو ممنوع میکردم چون خودم استاد درست کردن همون وسایلی هستم که معمولا 
    این یا الله میان برای تعمیرات. 
    و یه آموزش درست و درمان به دانشجوها میدادم که مستقل بشن و از شر یا الله های خوابگاه نجاتشون میدادم
    ( بزنین به تخته )
    خوابگاه یه پخت و پز و شست شو  دیگه که من هر روز کارم اینه:)
     و فوقش درس خوندن و خوابیدن چی داره مگه ؟؛ )
    فقط همه چی رو آسون بگیرین آسون میشه .
    من الانم کل فامیل بزن به تخته بهم میگن یه پا مردی شدین واسه ی خودت :دییی 
    دیگه اجازه مرخصی بدین من بخوابم ؛ )
    گناه دارم فردا شیفتم :)
    پاسخ:
    منم گفتم...خوابگاه کلن خوبه...
    یعنی فکر نمیکردم این منی باشم که یکسال بعد از ورودم به خوابگاه بخوام همچین حرفی بزنم!
    پارسال این موقع خیلی بد بود...خیلی
  • اسی بولیده
  • آخه من از اونجایی که بسیار بی مسئولیت تشریف دارم به هیچ قیمتی از رفاه خونه نمیگذرم :دی
    پاسخ:
    باید یه دوره ی اجباری خوابگاه بفرستمت!
    به قول استاد "ک" که هفته ی پیش به یکی از بچه ها گفت وقتی جهازتو با ازین ماشین بزرگا که الان اسمش یادم نیست آوردی خونه شوهرت، بهش بگو یه 20 روز دیگه هم یه سر بزن!
  • کربلایی سعادت
  • همه چیز رفاه و سختی کارا نیست
    مهمترین نکته منفی خوابگاه بحث روحیش هست :(
    پاسخ:
    پارسال من از همین بحث روحیش در عذاب بودم...الانم دلتنگ میشما...نه اینکه نمیشم
  • کربلایی سعادت
  • تحمل دوری از خونه و یه مشت آدم که هر کدومش یه عقل و منطق و فرهنگ و طرز فکر داره خیلی سخته
    پاسخ:
    با هم کنار میایم
  • اسی بولیده
  • مگه 20 روز بعدش چی میشه؟؟!!
    پاسخ:
    منظورش این بود که 20 روز بعدش، شوهره با جهازت میفرستت خونه بابات!
    ما هم خندیدیم :)))
  • اسی بولیده
  • آهان:)))

    پس همون بهتر که نریم خونه شوهر ;)

    پاسخ:
    آقا جمع نبند! جمع نبندددد!!! :)))
  • کربلایی سعادت
  • آدم باید پادگان 03 خدمت کنه تا بفهمه سختی زندگی یعنی چی
    پاسخ:
    آره دیگه
    پسرا سربازی رو شاخشونه، باید برن حتما
    خوشم نمیاد پسری سربازی نره و از زیرش در بره!
  • اسی بولیده
  • پس تو هم آره؟؟؟:)))

    باشه به کسی نمیگم ;)

    پاسخ:
    همه فهمیدن خو :|
    :))))
  • اسی بولیده
  • نه کسی نفهمید!

    کاملا در لفافه بود :دی

    پاسخ:
    رمزی حرف زدم کسی نفهمه!
    تو هم ازین به بعد رمزی با من سخن بگو!
  • اسی بولیده
  • من نیز چنان کنم :))

     

    دیگه وقت لالاست :دی

     

    شب بخیر زی زی گولووو:**

    پاسخ:
    من دیشب خوابم برد!
    ولی خو الان جای دیشب،شب بخیر :)
    من فک کردم تهش میگی یادم رفت که چرب و نشسته بود و خوردم یه قاشق بعد یادم اومد:دی
    کار خوبی کردی شستیش !!! :دی حتی تو دستشویی :| 

    پاسخ:
    خدا رحم کردا!
    من کلن هوش و حواسم سر جاش نیست...ولی تو دانشگاه یهو یادم اومد که قاشقه کثیفه! قبلش فکر میکردم فقط تخم مرغیه!
  • شباهنگ (تورنادوی سابق)
  • من کلی چیز میز یه بار مصرف دارم برای همچین روزایی
    پاسخ:
    من اگه داشته باشمم تو کیفم که نمیزارم با خودم حمل کنم :|
    ولی لازم شد یه تجدید نظری در این رابطه داشته باشم!
    نتیجه گیریت لهم کرد نقطه
    پاسخ:
    زیر بار نتیجه گیریم له نشی صلواااات!
  • فیروزه ای
  • خوبه خوبه
    بهت امیدوار شدم
    تو هم از این کارا بلدیاااااا
    پاسخ:
    من توی این کارا فوق العاده م!
    رو نمیکنم ریا نشه!
    آورین آورین
    دختر روزای سختی :دی
    پاسخ:
    تازه این که خوبش بود! 
    ازین سخت تر هم وجود داره!
    بهتره تو قسمت طبقه بندی موضوعی یه اینک خاطرات چندشناک !!!هم اضافه کنی
    پاسخ:
    :)))) فکر خوبیه! باشه :)
  • شباهنگ (تورنادوی سابق)
  • معنی آهنگ پست قبل که دلت باهاش بیشتر گرفت
    به نقل از باران:

    اسم ترانه :قصه ی عشق ناتموم 
    خواننده :بارزان محمودیان 
    مترجم متن فارسی : دوست عزیزم خاتون شماره دو از وبلاگ جویبار جاری 
    آدرس وبلاگ :
    http://Zand94.blogsky.com/
    ترجمه : 
    یادمه روزایی رو که تو آغوشم گریه میکردی
    میگفتی میترسم که روزی تو تنها بذاری
    میگفتی زمانی که پیش توام تمام دنیا مال منه
    اما رفتی به آسونی، جات کنار من گم شد
    هرگز نمیبخشمت و هرگز منو نمیبینی
    دیگه من و چشمامو، هرگز نخواهی دید
    خوب میدونم که روزی برای از دست دادن عشق پاکم پشیمون میشی
    اما اون زمان من نمونده م، مطمئن باش زیرخاکم! 
    و تکرار مجدد همین ابیات!
    پاسخ:
    سلام
    خیلی ممنون..
     دنبال ترجمه ش بودم،واسه دوستامم که پخشش میکردم خوششون میومد ولی اونا هم بلد نبودن کردی
    خیلی با سوز میخونه...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی