زیزیگلو

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

ای خدایی که خالق خرسی
بنده را آفریده ای مرسی!

پیام های کوتاه
  • ۲۳ مهر ۹۳ , ۱۹:۲۱
    :)
بایگانی

گدایی از نوع اسپشل!

پنجشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۲۴ ب.ظ

یه چیزی دیدم باورتون نمیشه، خودمم باورم نمیشه حتی!

توی یکی از شهرا رسیدیم الان، بعد دیدم سر یه 4 راه یه صدایی از توی بلند گو پخش میشه،میگم چی میگه؟ درست متوجه نمیشم، پلیسه؟

میگه اینجا رو نگا! یک عدد گدا! صداش توی بلند گویی که دستش بود پخش میشد و توی میکروفون گدایی میکرد!

میگم عععععه! چه پیشرفته!

+دبیرمون میگفت به گدا پول ندین، ولی به بچه ها و پیرمردا کمک کنید چون ناتوانن، خصوصن بچه های کار. جووناشون چرا سالنن و نمیرن کار کنن؟! :|

+یه چیزی میخواستم بگم یادم رفت،یادم اومد مینویسم!

کرج_1:20ظهر

+ولی بچه های کار خیلی گناه دارن...

  • . زیزیگلو

نظرات  (۱۸)

خخخخ
بابا چه گداهای با کلاسی
پاسخ:
تازه دستشم خالکوبی بود! :)
  • تنها همدم ماه
  • وای خدا  !!!!!!!!
    پاسخ:
    در نوع خود بی نظیر بود اصن!
    دیگه وقتی گدایی برای خیلی ها شغل شده جای تعجب نداره که ادوات پیشرفته هم بیارن...
    پاسخ:
    خداییش شغل نبود جز گدایی؟!
    ولی درامدشونم خوبه ها ؛)
    جالب بود..میکروفن ... حالا مترو و اتوبوس سوار شدی ؟! اون جا چیز های عجیب تری می شنوی...
    پاسخ:
    نه والا اونجا ندیدم...یعنی مترو تا حالا سوار نشدم :دی!
    اتوبوس بین دو شهر دیدم!
    اینو یادم رفت بگم ... :دی.

    اره . دبیرتون راست می گه . بچه های کار گناه دارند .
    یه وضعیتی شده نیازمند از نیازمند نما رو نمی شه تشخیص داد ...
    پاسخ:
    یکی از دوستام میگفت یه نفر اومده دم خونمون گدایی
    فرداش با یه دست کت و شلوار نو و یه کیف سامسونت دستش،توی خیابون دیدیمش! :))
    :))
    پاسخ:
    چه خبرا؟!
    نیستی اصن!
    سلام
    اوووووووووووه
    تو تهران یکی دو مورد دیدم. اما تو سفر اربعین و تو مسیر پیاده روی پر بود. تازه خودشم که حرف نمی زد، جلوی بلندگو هم ضبط صوت می ذاشت!
    پاسخ:
    سلام
    چه گدای خسته ای بوده :دی!
    o_O
    پاسخ:
    منم این شکلی شده بود!
    ajab
    پاسخ:
    :))
    وقتی با کارت خوان گدایی می کنن دیگه استفاده از بلندگو تعجبی نداره :))) 

    والا... 
    پاسخ:
    زووورکی گدایی میکنن!
    عاغا؛ ندارم...نداااارمممم! :))
    جل الخالق چه باکلاس :)))))
    :))
    خوبی؟
    سلامممممممممممم اقا من برگشتم !!
    پاسخ:
    فوق پیشرفته هم بود تازه!
    علیکمسلاااااام....رسیدن به خیر! ؛)
    سلام
    متن باور کردنی بود واسه من :))
    چون سر و کارمون تا حدودی  با این قشر خاصه برای همین از این جماعت از این کارها برمیاد :))
    البته ما گدا رو از بچه های کار جدا میکنیم.
    بچه های کار معمولا قشری هستند که گاهی برای خونواده هاشون کار میکنن گاهی هم متاسفانه خونواده هاشون برای امرار معاش شون 
    مجبورند اونا رو بدست آدم های ( دلال )کرایه بدهند تا کمی از مخارج زندگی شون رو با این کار تامین کنند.
     زیادم سخت نیست تشخیص اینجور خونواده های نیازمند واقعی فقط باید تیزبین بود :))
    من خودم جزء یکی از گروه‌هایی شناسایی اینجور خونواده ها هستم تو یکی از مراکزی که خانواده های نیازمند رو تحت پوشش خودشون درمیارن .

    +خارج از این بحث من همیشه دوست داشتم این بلندگو رو دست فروشنده های دورگرد ببینم نه دست گدا جماعت :))
    حداقل این حنجره هاشون کمتر اذیت میشه :دی 
    شبتون خوش.

    پاسخ:
    سلام
    دارم همش فکر میکنم که شغلتون چیه؟! :))

    اگه میتونید مستضعف ها رو از کسایی که گدا نما هستن تشخیص بدین خیلی خوبه،
    من نمیتونم! همیشه وقتی یه نفرو در حال گدایی میبینم نمیدونم از کدوم دسته س و باید دلم بسوزه براش و کمکش کنم یا اینکه از اون دسته س که داره سوء استفاده میکنه از احساسات آدمای دور و ور

    خیلی دوست دارم بتونم به این بچه های کاری کمک کنم ولی نمیدونم چطوری... راهی هست؟ موسسه ای دارن؟
    در حد توانم البته
  • نفس سادات ......
  • خخخخخخخخخ واقعا گدا بود؟
    عجب گداهایی کرکی.خخخخخخخ
    پاسخ:
    به خودشم زحمت نمیداد! 
    یادش بخیر قبلنا گلو درد میگرفتن بس که داد میزدن!
    سلام 
    من داوطلبانه مدت دو سالی است تو جمعیت امام علی ( ع ) تو شهرم فعالیت میکنم.
    البته بیشتر تو قسمت شناسایی خونواده های نیازمند حیطه کاریمه.
    شغل که اسمش نمیشه گذاشت چون عشق توش هستش و بدون یه ریال حقوق و دستمزد.
    البته منم قدیم مثل شما نمیتوستم تشخیص بدم که کدوم از گداها واقعا راست میگن یا دروغ ولی وقتی اومدم جمعیت و کلاس های آموزشی 
    رو دیدیم متوجه شدیم که چه جوری میتونیم اینجور خونواده های نیازمند رو تشخیص داد !؟:))
    خیلی خوبه همچین حسی داری که دوست داری اینجور کمکی به بچه های کار بکنی.
    من تنها موسسه ی که میشناسم واقعا به اینجور بچه ها کمک میکنه فقط فقط موسسه جمعیت امام علی هستش .
    چون این جمعیت وابسته به هیچ نهاد و ارگان دولتی نیست.و یه نهاد مردم نهاد و دانشجویی -مردمی است.
    دو : همین داوطلبانه و برای خشنودی خدا و با عشق کار میکنن.
    سوم اینکه زنان  کودکان و نوجوان بی سرپرست یا بدسرپرست را بجز اینکه تحت پوشش شون قرار میده بچه های که از تحصیل باز موندند 
    رایگان تدریس شون میده.رایگان مورد آموزش درسی و غیر درسی قرار بده .
    و فقط ماهی بدست این بچه ها نمیده ماهی گیری هم یادشون میده.
    من آدرس سایتشون رو بهتون میدم خودتون ببینید و باهاش کاملا آشنا بشین.
    فقط اینو بدونین این جمعیت فقط کمک های مالی به این خونواده ها نمیکنه.
    و جنبه خیریه نداره.
    اایشالا موفق باشین.


    +
    http://sosapoverty.org/
    پاسخ:
    سلام
    خیلی خوبه...
    ممنون :)
  • محمود بنائی
  • توی تهران انقدر از این بچه ها و گداها زیاد شدن که نمیشه دیگه بهشون پول داد! 
    کلا پول دادن بهشون هم اشتباهه و هیچ صرفه ای برای این بچه ها نداره و فقط جیب یک عده سودجو پر میشه.
    پاسخ:
    دبیرمون میگفت ازشون چیزی بخرین و یه پول اضافه تر هم روش بدین و بگین این پول واسه خودت.این پول هم واسه این چیزی که ازت خریدم.

    یه بار یه پیرمرد بم گفت 200 تومن داری بدی؟

    فکر کردم میخواد تاکسی بگیره آخه اون موقع نرخ تاکسی اینقدر بود.

    با خودم گفتم ببین چقد قانعه! 2000تومن بهش دادم اونم خیلی خوشحال شد و منم که حس نوع دوستیم فوران کرده بود کلی خودم و تحویل گرفتم که تا چند روز بی نیازش کردم و دیگه لازم نیست با این سنش بخاطر200 تومن دستشو پیش دیگران دراز کنه! الآنم میره خونش و استراحت میکنه!

    2دقیقه بعد، از اون ور خیابون دیدم جلوی یکی دیگه رو گرفته!! بد حالم گرفته شد و عصبانی شدم:(

    آخه آدم اینقدر طماع؟؟

    یه بار دیگه هم تو خیابون دیدمش اومد از مامانم پول بگیره!! مامانم و کشیدم کنار و گفتم1 پاپاسی هم بهش نده که براش زیاده:|

    عجب گداهایی پیدا میشنااااااااا...

    پاسخ:
    چقدر طماع...چقدررررر...

    +یه روز یه پیرزنه اومد به مامانم گفت چشمام ضعیف شده پول ندارم عینک بخرم... مامانم هم بهش پول داد...فک میکنم زیاد هم داد؛ دلش براش سوخت چون.
    بعد روز بعد،یه هفته بعد؛ یه ماه بعد؛ یک سال و دوسال بعد هم دیدیمش و همچنان داشت از مردم گدایی میکرد :|
    خیلی گناه دارن

    \
    پاسخ:
    من خیلی دلم براش سوخت...
    چشم تو چشم شدیم، سرمو انداختم پایین... تحپل نگاهش سخت بود...جدی
    شاید فک کنی دارم شعار میدم ولی واقعا یه همچین نگاهی سخت بود برام...
    یکی میگفت به بجه ها هم پول ندین... اینا باندن و گروهن و از این حرفا... گفتم اگر باند هم باشن بازم این بچه ها بدبختن... بازم باید حواسمون بهشون باشه...
    پاسخ:
    آره منم واقعا دلم واسه بچه ها میسوزه...هرچیم که میخواد باشه
    گیریم تو یه بچه با سر و وضع خ ب هم ببینی...بازم دلت میخواد خوشحالش کنی...حالا یا با دادن یه پفک یا هزار توپن پول...نیت همون خوشحالیه س

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی