زیزیگلو

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر...

ای خدایی که خالق خرسی
بنده را آفریده ای مرسی!

پیام های کوتاه
  • ۲۳ مهر ۹۳ , ۱۹:۲۱
    :)
بایگانی

شعر و غزل چه داری؟ ۲

سه شنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۰۲:۴۷ ق.ظ

اول روضه می‌رسد از راه

قد بلند است و پرده‌ها کوتاه


آه از آنشب که چشم من افتاد

پشت پرده به تکه ای از ماه


بچه‌ی هیأتم من و حساس 

به دو چشم تو و به رنگ سیاه


مویت از زیر روسری پیداست 

دخترِه ... ، لا اله الا الله!


به «ولا الضالین» دلم خوش بود

با دو نخ موی تو شدم گمراه


چشمهایم زبان نمی‌فهمند

دین ندارد که مرد خاطرخواه


چای دارم می‌آورم آنور

خواهران عزیز! یا الله!


سینی چای داشت می‌لرزید

می‌رسیدم کنار تو ... ناگاه ـ


پا شدی و شبیه من پا شد

از لب داغ استکان هم آه


وای وقتی که شد زلیخایم

با یکی از برادران همراه


یوسفی در خیال خود بودم

ناگهان سرنگون شدم در چاه


«زاغکی قالب پنیری دید»

و چه راحت گرفت از او روباه


آی دنیا ! همیشه خرمایت

بر نخیل است و دست ما کوتاه


قاسم صرافان

  • . زیزیگلو

نظرات  (۷)

واقعا یعنی قاسم صرافان ساعت 2:47 شب شعر و غزل میگه؟:)))
پاسخ:
جغد شده!
استغفر الله: ))
پاسخ:
ریی و اتوب الیک!
  • پرستو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
  • قشنگ بود 
    مرسی 
    این شعرا رو از کجا پیدا میکنی شوما:)
    پاسخ:
    از کانالای مختلف شعر میخونم

    سخت است پیش چشم تو مادر بیفتد

    مادر بیفتد ، سوره ی کوثر بیفتد

     

    لنگ است کار خانه وقتی که نود روز

    خانومِ خانه گوشه ی بستر بیفتد

     

    از هُرم آتش هم اگر پلکی بسوزد

    سخت است اشک از چشم های تر بیفتد

     

    شیر خدا باشی و بند غم به دستت

    شرمنده خواهی شد اگر همسر بیفتد

     

    اصلا تصوّر کن خودت را جایِ مولا

    پیشّ نگاهت یاسِ پیغمبر بیفتد

     

    یا نه تصوّر کن خودت را جایِ بی بی

    روی زمین افتاده باشی، ... دَر بیفتد

     

    پائین گرفته صورتش را که مبادا

    چشمش به چشمانِ تَرِ حیدر بیفتد

     

    دختر به مادر می رود، پس این طبیعی است

    یک روز هم در کوچه ای دختر بیفتد

    پاسخ:
    تو خاندان پیامبر 3 بار وا محمدا گفتن... یکیش همین موقع پشت در بود که حضرت زهرا وا محمدا گفت...
    جلف بود و ضعیف

    شاعرم شاعرای قدیم

    چشم هایم زبان نمی فهمند
    دین ندارد که مرد خاطرخواه

    کلمات در بیت بالا، بسیار بد و ناموزون انتخاب و چیده شدن
    یعنی شاعر گند زده ها! به طور خاص در کیفیت مصرع دوم

    شما انتخاب کلمات حافظ در بیتی با مزمون مشابه رو ببینین:

    به مژگان سیه کردی هزاران رخنه در دینم
    بیا کز چشم بیمارت هزاران درد بر چینم

    شاعرم شاعرای قدیم
    پاسخ:
    سلام! 
    ظاهرا طرف عاشق یه زن شوهر دار شده!
    دید میزده و اعتقاد راسخی به جمله ی "یه نگاه حلاله" داشته :دی
    در جواب حبیب باید بگم که اتفاقا از لحاظ تکنیکی خیلی خوبه شعره
    ففط محتواش مشکل داره :|
    پاسخ:
    خب این کامنت ربط خیلی خاصی به من نداشت !
    این حبیب تو نقد شعر ادای منو درآورده از همین تریبون اعلام می کنم که بنده هیچ وقت با نام مستعار کامنت نمیذارم 
    با اسم واقعی خودم کامنت میذارم و لاغیر :)) 

    والا... 
    پاسخ:
    ادای همو در نیارید عه
    ایشون بکی از وبلاگ نویسای قدیمی بلاگ ان که مدت هاس نمینویسن

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی